Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Rart egentlig, denne datoen har jeg ikke enset de siste årene. Og det var bare tilfeldig at jeg merket meg den nå da jeg leste om et arrangement på skolen til et av barna....

For 12.06 er "helvetesdagen". Dagen da alt raste sammen. Dagen da jeg sa til meg selv at "dette, dette kommer du aldri over." Dagen da jeg i de påfølgende årene hadde et helvete. Et sykt jubileum.

Og nå er det altså 13 årsdagen siden voldtekten. Etter mye møysommelig arbeid for å overleve seksuelle overgrep i barndommen falt altså alt i grus på nytt. Alle vonde tanker om meg selv, det skitne ble på en måte bekreftet.

Og jeg var så utrolig sliten.... Selv før jeg hadde begynt. Jeg vurderte ofte å bli liggende. Aldri reise meg opp igjen.

Allikevel deltok jeg i det som var av skoleavslutninger og lignende. Jeg var jo ferdig med 9. klasse. Moren min sier at jeg fikk ros for veldig gode karakterer under den høytidelige utdelingen av vitnemålet. At de klappet...

Jeg husker en boble der jeg var inni og resten av verden var utenfor. At alt virket så langt unna. Som om jeg lå under vann og stemmene kom fra overflaten. Om de bare hadde visst... Jeg følte at applausen var så til de grader ufortjent. De klappet for en død. Og skallet gikk opp og tok imot vitnemålet.

Årene etterpå ble ville. Og hele meg var et verkende sår.

Skolelyset fra ungdomsskolen ble opprørsk, skulket unna det meste og fikk elendige karakterer. Forsov meg ofte.

Det er slitsomt å ligge med lys og musikk på hver natt og stirre på soveromsdøra i frykt for at den ikke var låst allikevel.

Den 12. juni er årets verste dag.

Men så, på et eller annet tidspunkt ble det ikke fullt så jævlig lenger. Visstnok "trengte" jeg fortsatt spiseforstyrrelser for å overleve, men allikevel.

En nydelig sommerdag 7 år etter oppdager jeg at "merkedagen" har passert uten at jeg har merket det.

Med unntak av noen "gjesteopptredener" på fødestua er faktisk voldtektsmannen og overgriperen ute av livet mitt. Og etterhvert sparkes de ut derfra også.

Og nå sitter jeg altså her. Med et liv jeg trodde ikke var for meg. Sterk og trygg. Påminnet om den spesielle dagen ved en tilfeldighet. Av et skriv fra skolen til barna mine.

Og jeg klarte det!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58691-jeg-klarte-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 1 måned senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...