Gå til innhold

Å flytte til Sverige..


Gjest pelle

Anbefalte innlegg

Gjest pelle

Hei! Jeg vurderer å flytte til Sverige. Rett og slett fordi jeg har lyst på forandring og vil ut av Norge en stund. Og jeg vil ikke for langt bort ;-)

Sverige har vel mye å by på?

Noen som har tanker for og i mot hvorfor nordmenn skal flytte til Sverige?

Er det noen som vet om vi nordmenn har vanskelig for å få jobber der?

Vennlig hilsen Pelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Har bodd der

Jeg ville ikke anbefale deg å flytte dit. jeg har bodd i Sverige noen år og trivdes aldri. Det er større forskjell mellom nordmenn og svensker enn man tror. Du må legge bort norsken og snakke flytende svensk ellers vil du ikke bli forstått. Vet ikke hvordan det er å få jobb der, men generellt er det vanskeligere å få jobb i Sverige enn i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest martine

Jeg ville ikke anbefale deg å flytte dit. jeg har bodd i Sverige noen år og trivdes aldri. Det er større forskjell mellom nordmenn og svensker enn man tror. Du må legge bort norsken og snakke flytende svensk ellers vil du ikke bli forstått. Vet ikke hvordan det er å få jobb der, men generellt er det vanskeligere å få jobb i Sverige enn i Norge.

Andre vil si at det er større likheter mellom svensker og nordmenn enn man tror. Og andre vil si at de trivdes kjempgodt, fikk gode venner, god jobb eller skole etc etc.

Det er helt individuelt hvordan et menneske trives i et annet land.

Selv har jeg bodd i Danmark lenge, og der skulle man da i hvertfall tro at man måtte legge vekk det norske språk. Men jeg ble forstått, jeg. Og noe svensk lærer man seg da alltids også, for det er vel gøy med andre språk, vel? :-)

Jeg ville anbefalt deg å flytte jeg. Så lenge du har mulighet så er det gøy å oppleve noe annet enn Norge.Jeg ville vel anbefalt sydligere strøk kanskje, men du vil ikke reise så langt. Da er Sverige en fin plass:-)

Og min far jobbet mange år i Sverige. Nærmere bestemt Gøteborg. En nydelig by, med masse muligheter. Både universitet og mange jobbmuligheter.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Har bodd der

Andre vil si at det er større likheter mellom svensker og nordmenn enn man tror. Og andre vil si at de trivdes kjempgodt, fikk gode venner, god jobb eller skole etc etc.

Det er helt individuelt hvordan et menneske trives i et annet land.

Selv har jeg bodd i Danmark lenge, og der skulle man da i hvertfall tro at man måtte legge vekk det norske språk. Men jeg ble forstått, jeg. Og noe svensk lærer man seg da alltids også, for det er vel gøy med andre språk, vel? :-)

Jeg ville anbefalt deg å flytte jeg. Så lenge du har mulighet så er det gøy å oppleve noe annet enn Norge.Jeg ville vel anbefalt sydligere strøk kanskje, men du vil ikke reise så langt. Da er Sverige en fin plass:-)

Og min far jobbet mange år i Sverige. Nærmere bestemt Gøteborg. En nydelig by, med masse muligheter. Både universitet og mange jobbmuligheter.

Lykke til

Jeg bodde sør i Sverige og oppholdt meg også mye i Danmark. Opplevde at jeg ble lett forstått i Danmark, men dessverre ikke i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria

Jeg ville ikke anbefale deg å flytte dit. jeg har bodd i Sverige noen år og trivdes aldri. Det er større forskjell mellom nordmenn og svensker enn man tror. Du må legge bort norsken og snakke flytende svensk ellers vil du ikke bli forstått. Vet ikke hvordan det er å få jobb der, men generellt er det vanskeligere å få jobb i Sverige enn i Norge.

Hva er galt med å snakke svensk da?

Ikke er det vanskelig heller...

Jeg bor i Danmark og snakker dansk, men når jeg er i Norge snakker jeg norsk..

Det kan umulig være verre å flytte til Sverige enn et annet utland!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...