Gå til innhold

Palm


Zirine

Anbefalte innlegg

Adresser, telefonnummer, avtaler, notater, synkronisering med Outlook, elektronisk varsling o.l

Dette er hva jeg ønsker når jeg kjøper meg Palm - kanskje ønsker jeg mer også, men det vet jeg ikke enda :)

Noen innspill på egenskaper og pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tips:

sjekk http://www.idedata.no (der finnes du også masse nyttig programvare.)

der finner du alt du trenger... (Jeg bruker en Palm Vx - og er meget godt fornøyd)

... og i mellomtiden kan du laste ned Palm desktop fra http://www.palm.com

Hei vincent

Jeg kjøpte meg Palm IIIc i går. Det er sikkert mange som synes den er for gammel, men den dekker mine behov og lommebok, og jeg er veldig glad for den :)

Hva er Palm desktop? Er det sånn til pc'en - sånn som må til for å kunne synkronisere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tips:

sjekk http://www.idedata.no (der finnes du også masse nyttig programvare.)

der finner du alt du trenger... (Jeg bruker en Palm Vx - og er meget godt fornøyd)

... og i mellomtiden kan du laste ned Palm desktop fra http://www.palm.com

Sørg for å kjøpe en med tilstrekkelig minne. 2 mb er litt lite. 8mb er nesten et must hvis du skal synke Outlook.

Nyttig programvare er AvantGo (oppdaterer en rekke webtjenester, som Aftenposten, Dagbladet, Kino-oversikter, Oslokart, osv osv.) ved hver synk. http://www.avantgo.com

"Dokuments to go" er også nyttig hvis du vil ha med deg word dokumenter, excell dokumenter osv.

Ellers finnes det utrolig mye programvare, mye gratis og mye til noen få kroner.

Et ekstra tastatur kan være greit å investere i.

icq for Palm finnes.. hvis du vil bruke noen kroner i mobilregning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørg for å kjøpe en med tilstrekkelig minne. 2 mb er litt lite. 8mb er nesten et must hvis du skal synke Outlook.

Nyttig programvare er AvantGo (oppdaterer en rekke webtjenester, som Aftenposten, Dagbladet, Kino-oversikter, Oslokart, osv osv.) ved hver synk. http://www.avantgo.com

"Dokuments to go" er også nyttig hvis du vil ha med deg word dokumenter, excell dokumenter osv.

Ellers finnes det utrolig mye programvare, mye gratis og mye til noen få kroner.

Et ekstra tastatur kan være greit å investere i.

icq for Palm finnes.. hvis du vil bruke noen kroner i mobilregning...

Nei, jeg skal ikke bruke den til å hente inn word og excell og slike ting og jeg skal heller ikke belaste mobilregningen :) Men jeg lurer på om kanskje det er for lite minne i den? Tror du det? Jeg hadde tenkt å synkronisere den mot Outlook nemlig ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vincent

Jeg kjøpte meg Palm IIIc i går. Det er sikkert mange som synes den er for gammel, men den dekker mine behov og lommebok, og jeg er veldig glad for den :)

Hva er Palm desktop? Er det sånn til pc'en - sånn som må til for å kunne synkronisere?

Godt kjøp det. Husk at ikke alle Palm programmer kan brukes på denne modellen, men det finnes tusenvis av morsomme, nyttige og unyttige programmer.

Ja, Palm desktop er nyttig. Det er kalender og adressebok +++ til pc-en din. Det du legger inn i pc-kalenderen blir oppdatert når du synker. .. og det du legger inn på Palen blir oppdatert til pc-en...

Trolig fikk du med en cd med programmet da du kjøpte Palmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg skal ikke bruke den til å hente inn word og excell og slike ting og jeg skal heller ikke belaste mobilregningen :) Men jeg lurer på om kanskje det er for lite minne i den? Tror du det? Jeg hadde tenkt å synkronisere den mot Outlook nemlig ...

Det holder helt sikkert. Det er utrolig hva du får stappa inn i'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt kjøp det. Husk at ikke alle Palm programmer kan brukes på denne modellen, men det finnes tusenvis av morsomme, nyttige og unyttige programmer.

Ja, Palm desktop er nyttig. Det er kalender og adressebok +++ til pc-en din. Det du legger inn i pc-kalenderen blir oppdatert når du synker. .. og det du legger inn på Palen blir oppdatert til pc-en...

Trolig fikk du med en cd med programmet da du kjøpte Palmen.

Ja, jeg fikk med cd.

Takk vinc - du er alltid til god hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fikk med cd.

Takk vinc - du er alltid til god hjelp.

Bare hyggelig, og husk at du kan ir synke mobilnummerlista di rett til Palmen (husk å slå på ir), hvis du har ir port på mobilen (det funker begge veier selvsagt).

Et annet nyttig program er ir-print til Palmen. Du kan du skrive ut direkte fra Palmen til skrivere med ir port (F.eks. HP).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig, og husk at du kan ir synke mobilnummerlista di rett til Palmen (husk å slå på ir), hvis du har ir port på mobilen (det funker begge veier selvsagt).

Et annet nyttig program er ir-print til Palmen. Du kan du skrive ut direkte fra Palmen til skrivere med ir port (F.eks. HP).

Faen. Gjett hvem som akkurat har sittet og skrevet inn navn og mobilnummer for hånd. Svarte. *hehe*

Og faren min sier alltid: nå måååå du lære deg og lese instruksjonen først zirine - det gjør aaaalt så mye lettere. Jaaada - guddbai ass, sier jeg bare :)

Jeg skal snuse litt pådenne websiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen. Gjett hvem som akkurat har sittet og skrevet inn navn og mobilnummer for hånd. Svarte. *hehe*

Og faren min sier alltid: nå måååå du lære deg og lese instruksjonen først zirine - det gjør aaaalt så mye lettere. Jaaada - guddbai ass, sier jeg bare :)

Jeg skal snuse litt pådenne websiden.

det gjorde jeg og. *blush*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder helt sikkert. Det er utrolig hva du får stappa inn i'n.

Hvorfor i all verden skal jeg synkronisere med Outlook. Jeg kan jo_erstatte_ Outlook. Dette er jo ypperlig *jiipyy* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...