Gå til innhold

60 kr timen, er det vanlig?


Lora

Anbefalte innlegg

En jevnaldrende venninne av meg (30) sitter noen ganger barnevakt for en familie hun kjenner. Det er snakk om tre barn og de er 11, 9 og 3 år gamle. Hun pleier å komme før de skal legge seg og tar seg av "kveldsstellet".

For dette får hun 60 kr timen! Er det bare jeg som synes det er utrolig dårlig betalt?

Hun er utdannet pedagog (førskole) og altså voksen! Hadde det vært ei skolejente på 15 hadde det selvsagt vært annerledes.

Hva mener dere med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo det er ekstremt dårlig betalt. Men tariffbetaling kan man vel heller ikke vente seg når man er barnevakt. Og for alt du vet så har hun avtalt dette med de hun passer barna for?

Men uansett tror ikke jeg at jeg hadde vært villig til å betale 100 kroner timen for barnevakt, da er jeg heller hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest punkyB

Så lenge det er hos venner så hadde jeg villet ansett det som en vennetjeneste. Dette også så lenge det ikke er snakk om veldig mange ganger i løpet av en mnd. el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er ekstremt dårlig betalt. Men tariffbetaling kan man vel heller ikke vente seg når man er barnevakt. Og for alt du vet så har hun avtalt dette med de hun passer barna for?

Men uansett tror ikke jeg at jeg hadde vært villig til å betale 100 kroner timen for barnevakt, da er jeg heller hjemme.

Joda, de er jo blitt enige om det, men min venninne er altfor snill og ikke typen som krever :)

De er ikke venner. Da hadde det vært annerledes. Hun kjenner dem gjennom noen andre. Jeg kan legge til at de er veldig velstående.

Jeg hadde aldri godtatt 60 kr timen, men det er meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelurven

En dagmamma får 25-30.- timen!! Der kan vi snakke om at det er lite, sett opp mot det ansvaret hun påtar seg.

Men ingen "vanlige dødelige" klarer å gi en dagmamma full månedslønn.

Jeg synes det høres helt greit ut. En barnevakt får da ikke vanlig timeslønn?

Da måtte jeg ha sett langt etter pilsen vi tar innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest (ikke undertegnet)

Joda, de er jo blitt enige om det, men min venninne er altfor snill og ikke typen som krever :)

De er ikke venner. Da hadde det vært annerledes. Hun kjenner dem gjennom noen andre. Jeg kan legge til at de er veldig velstående.

Jeg hadde aldri godtatt 60 kr timen, men det er meg.

Jeg synes hun får bra betalt. Når barna sover har hun tross alt ikke så mye slitsomt å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun får bra betalt. Når barna sover har hun tross alt ikke så mye slitsomt å gjøre.

Poenget er jo at hun tar av fritiden sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Poenget er jo at hun tar av fritiden sin.

Jeg skulle gjerne ha sittet barnevakt for den betalinga. Når barna sover kan hun jo sitte å lese eller se på tv med god samvittighet, noe jeg kunne tenkt meg å gjort også i fritiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntekten er tross alt skattefri, og har hun bra lønn fra før, ville det gitt over 50% skatt.

60 kr timen er en drittlønn synes jeg fortsatt, men det er jo ikke jeg som skal sitte barnevakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne ha sittet barnevakt for den betalinga. Når barna sover kan hun jo sitte å lese eller se på tv med god samvittighet, noe jeg kunne tenkt meg å gjort også i fritiden.

Ja, det er jo så, men poenget er at hun gir avkall på fritiden sin og drar dit for å være barnvakt, uavhengig av om barna sover eller ikke. Når det er snakk om tre barn og familien det gjelder er millionærer synes jeg godt de kunne spandert litt mer i timen. 60 kr får man ikke mye for i dag, iallfall ikke i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er jo så, men poenget er at hun gir avkall på fritiden sin og drar dit for å være barnvakt, uavhengig av om barna sover eller ikke. Når det er snakk om tre barn og familien det gjelder er millionærer synes jeg godt de kunne spandert litt mer i timen. 60 kr får man ikke mye for i dag, iallfall ikke i Norge.

60,- timen for vanlig barnevaktsitting er faktisk godt betalt det. Sitter hun barnevakt fra 18 - 24 så koster det foreldrene 360,-! I tillegg til kino og en bedre middag blir det en del kroner av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier voksne folk å ta betaling for å sitte barnevakt? Regner det som en vennetjeneste jeg.

Svigermora mi forlangte 400 kr for en kveld og jeg synes hun var merkelig som forlangte betaling for å passe barnebarnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier voksne folk å ta betaling for å sitte barnevakt? Regner det som en vennetjeneste jeg.

Svigermora mi forlangte 400 kr for en kveld og jeg synes hun var merkelig som forlangte betaling for å passe barnebarnet.

Første bud er å lese innleggene ordentlig.

Det er ingen vennetjeneste, de er ikke venner, de bare kjenner hverandre litt.

Er man i familie er det selvsagt litt småpsyko å ta betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60,- timen for vanlig barnevaktsitting er faktisk godt betalt det. Sitter hun barnevakt fra 18 - 24 så koster det foreldrene 360,-! I tillegg til kino og en bedre middag blir det en del kroner av det.

Med bare 60 kr. timen bør det følge mat og snask til:-)) Ellers er 100 kr. timen en riktigere sum:-)) hvis barna er i aldren 3-6 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vanlig lønn ligger rundt 95-100 kroner timen. Minus 30% skatt. 70 kroner timen.

Hvis folka har usansynlig god råd kunne de jo ha betalt mer. Men folk flest ville rett og slett syntes det var latterlig. Da hadde man aldri hatt råd til å gå ut.

Selv betaler jeg 100 kroner kvelden, men til en 12 og en 13-åring. Jeg befinner meg på andre siden av gata; med mobiltelefon. Ikke fordi jeg ikke synes de fortjener mer altså .. men jeg er rett og slett raka blakk; har råd til å gå ut rundt 3 ganger i året :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...