Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når jeg spiser all frukt, grønnsaker, rå fisk, rått kjøtt, får jeg ekstrem kløe i halsen. Jeg hadde et ekstremt tillfelle med kanari-banan for en stund siden, og tettet helt til i halsen. Er det noe jeg kan gjøre for å bli kvitt dette. Har hatt det i 15 år. Har også allergi for pelsdyr og pollen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58810-frukt-gr%C3%B8nt-mat-allergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære ketils

En rekke rå frukter og grønnsaker kryssreagerer med bjørkepollen og burotpollen. Det gjør at du som pollenallergiker får kløe i halsen/munnen når du spiser disse. Du må prøve deg frem og det du klør mye av må du nok bare holde deg unna. Antihistaminer hjelper noe, men fjerner ikke helt reaksjonene. Når frukt/grønnsakene er kokt reagerer du ikke på det så det kan du trygt bruke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...