Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei vennen :o)

Her kommer en lang historie - med et spm. til slutt vedr. senebetennelse:

Jeg var med fysioterapeut i dag. Har kommet over et funn...

Jeg har vært plaget med nakke og skuldrer i en årrekke. Endelig var det ei som sjekket "hele kroppen". Hele venstresiden var skjev, så nå begynner ting å dette på plass. Har blitt så imponert over denne damen.

Idag ville hun sjekke om jeg har betennelse i baken. Har en "klo" som sitter der, og har vært der siden -99. Hun la først på en ispose, deretter ultralyd i 5 min. For første gang kjenner jeg ingenting. Iflg. henne er dette kun brannslukking, og hvis det hjelper en dag eller to (for så å verke igjen) så er det en betennelse. Da må jeg på tablettkur. Øyner nå endelig et håp om at "kloen" skal slippe taket.

I forbindelse med dette fortalde hun at man også bruker ultralyd på senebetennelse, samt tabletter. Lurte derfor på om du har vært borti det - siden du plages slik.

Vi har forresten vært på stranden og grillet i dag - sommeravslutning med barnehagen. Selvfølgelig regnet det som verst mens vi var der, og da vi gikk kom solen *ler*

:o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58844-amiga/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den eneste gangen jeg har fått ultralyd var jeg 16 år gammel, jeg ble ikke bra før jeg ble sykemeldt fra maskinskriving på handelskolen noen uker så ultralyden var ikke fantastisk akkurat! Tablettene kombinert med ultralyd vil vel hjelpe hvis du samtidig er forsiktig med og obs. på hvilke bevegelser senebetennelsen kommer av.

Nå ble jeg først bra etter at jeg sluttet å chatte, jeg kan være helt bra og etter en halv time på MSN er nok til at jeg blir verre igjen!

Nå har jeg begynt å trene med manualer igjen og det har faktisk gått bra! :-)

Håper du blir bedre!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58844-amiga/#findComment-250865
Del på andre sider

Den eneste gangen jeg har fått ultralyd var jeg 16 år gammel, jeg ble ikke bra før jeg ble sykemeldt fra maskinskriving på handelskolen noen uker så ultralyden var ikke fantastisk akkurat! Tablettene kombinert med ultralyd vil vel hjelpe hvis du samtidig er forsiktig med og obs. på hvilke bevegelser senebetennelsen kommer av.

Nå ble jeg først bra etter at jeg sluttet å chatte, jeg kan være helt bra og etter en halv time på MSN er nok til at jeg blir verre igjen!

Nå har jeg begynt å trene med manualer igjen og det har faktisk gått bra! :-)

Håper du blir bedre!

Ok :o)

Jeg har bare SÅ tro på denne dama. Hun nevnte dette bare i forbifarten - ultralyd to ganger i uken på senebetennelse kombinert med tablettkur. Mer vet ikke jeg..

Tenkte på deg da hun nevnte det, og måtte bare spørre om du har testet det.

Jeg skal ikke fortsette med ultralyd - hun mente det (foreløpig) var nok med en tablettkur hvis det var betennelse i baken.

Nå er det snart leggetid her... Du får ha en god natt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58844-amiga/#findComment-250886
Del på andre sider

Ok :o)

Jeg har bare SÅ tro på denne dama. Hun nevnte dette bare i forbifarten - ultralyd to ganger i uken på senebetennelse kombinert med tablettkur. Mer vet ikke jeg..

Tenkte på deg da hun nevnte det, og måtte bare spørre om du har testet det.

Jeg skal ikke fortsette med ultralyd - hun mente det (foreløpig) var nok med en tablettkur hvis det var betennelse i baken.

Nå er det snart leggetid her... Du får ha en god natt.

Prøv da vel, det hadde nok jeg gjort! :-)

God natt! Nå skal jeg ha meg røykepause på kjøkkenet!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58844-amiga/#findComment-250890
Del på andre sider

Prøv da vel, det hadde nok jeg gjort! :-)

God natt! Nå skal jeg ha meg røykepause på kjøkkenet!

Tror du misforstod meg litt... Jeg har ikke senebetennelse, men en "klo" i baken.

Hvis jeg forstod fysioterapeuten min så er det verre å bli kvitt senebetennelse. Derfor ultralyd over lengre tid på dette. I mitt tilfelle brukte hun det for å sjekke om der var betennelse - hvis det er det så blir jeg først bra, men så blir det vondt igjen etter noen dager. Det vil da mest sannsynlig være nok med kun en tablettkur.

Grunnen til at jeg nevnte dette var at jeg tenkte på deg - hvis du ikke hadde prøvd det :o)

*Godnattklem*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58844-amiga/#findComment-250896
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...