Gå til innhold

Jeg maler om stua og lurer på


Nyco

Anbefalte innlegg

Har sånn strietapet øverst på veggen. Den er malt veldig mørk grønn, og hadde en gyselig bord øverst.

Nå har jeg skrapet/vasket vekk alt papiret fra borden. Hvor viktig er det at ALT limet er borte FØR jeg begynner å male?

Skal male veggen helt lys karamellfarget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fustrert Nyco

Veldig viktig.Dersom det vises. Prøv et strøk da vel.

Værsågod!

AAAHHHWWW....Det var akkurat det jeg ville slippe jo! hva gjør jeg om jeg maler et strøk og det vises??

"Vasker av" malinga igjen? Neppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fustrert sommerfugl

AAAHHHWWW....Det var akkurat det jeg ville slippe jo! hva gjør jeg om jeg maler et strøk og det vises??

"Vasker av" malinga igjen? Neppe!

Du ser det fort. Før malingen tørker. Prøv hårføner på limet. Sjekk interiørsider for tips.

Evt. Om du maler fire strøk kan det gå bra.

Evt. kjøp en bord med Dineyfigurer på.

Spesielt, men man skal jo ikke være helt A-4 heller.

Du kan også legge panel i hele stuen, og male det.

Velbekomme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser det fort. Før malingen tørker. Prøv hårføner på limet. Sjekk interiørsider for tips.

Evt. Om du maler fire strøk kan det gå bra.

Evt. kjøp en bord med Dineyfigurer på.

Spesielt, men man skal jo ikke være helt A-4 heller.

Du kan også legge panel i hele stuen, og male det.

Velbekomme!

Ser meg sjøl med hammer og spiker i ferd med å legge panel i stua ja.....

Vi har forøvrig panel hele veien nederst på veggen.

Og Disneybord?? Da tenker jeg sambo hadde fått et anfall som hele nabolaget hadde hørt! (Men det kunne egentlig jeg tenkt meg å gjort faktisk...he he )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Limet er normalt vannbasert, så du kan male oppå med vannbasert maling og alkydmaling. Det vil ikke koke. ( mal en flekk og la tørke først så du slipper å saksøke meg ) Pass på at alt løst er fjernet, og slip med kloss og 60 eller 80 sandpapir. Må du absolutt bruke plansliper og liker å stå og hoste i støvet og vaske deg selv og hele huset etterpå :-), bruk så grovt papir du kan finne, grovere enn 40 korning. Mal hvitt med rulle først og så den fargen du skal bruke. Den hvite vil reflektere, slik at du slipper gjennomskinn av forrige farge, og du slipper så mange strøk. Det hvite strøket vil også tydelig vise deg hvor du må sparkle. Mange har opplevd at uten et hvitt strøk vil Donald Duck skinne igjennom fremdeles etter 5. strøk ! Det hvite vil reflektere den nye fargen så den blir klarere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Limet er normalt vannbasert, så du kan male oppå med vannbasert maling og alkydmaling. Det vil ikke koke. ( mal en flekk og la tørke først så du slipper å saksøke meg ) Pass på at alt løst er fjernet, og slip med kloss og 60 eller 80 sandpapir. Må du absolutt bruke plansliper og liker å stå og hoste i støvet og vaske deg selv og hele huset etterpå :-), bruk så grovt papir du kan finne, grovere enn 40 korning. Mal hvitt med rulle først og så den fargen du skal bruke. Den hvite vil reflektere, slik at du slipper gjennomskinn av forrige farge, og du slipper så mange strøk. Det hvite strøket vil også tydelig vise deg hvor du må sparkle. Mange har opplevd at uten et hvitt strøk vil Donald Duck skinne igjennom fremdeles etter 5. strøk ! Det hvite vil reflektere den nye fargen så den blir klarere.

....var dette en av de tinga du har lært deg, og som alle andre driter i.....eller er du rett og slett bare sponset av Jotun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

....var dette en av de tinga du har lært deg, og som alle andre driter i.....eller er du rett og slett bare sponset av Jotun?

Jotun ? Nei. Jeg var nestsjef i Oslo's beste malebutikk i alt for mange år. Men ta en tur til Jotuns sider og test fargevelgeren der, den er helt rå, jeg er full av beundring for et stykke profft web arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jotun ? Nei. Jeg var nestsjef i Oslo's beste malebutikk i alt for mange år. Men ta en tur til Jotuns sider og test fargevelgeren der, den er helt rå, jeg er full av beundring for et stykke profft web arbeid.

Jepp, imponerende!

Bildene som er benyttet på sidene er også lekre.....spesielt siden jeg kjenner fotografen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Limet er normalt vannbasert, så du kan male oppå med vannbasert maling og alkydmaling. Det vil ikke koke. ( mal en flekk og la tørke først så du slipper å saksøke meg ) Pass på at alt løst er fjernet, og slip med kloss og 60 eller 80 sandpapir. Må du absolutt bruke plansliper og liker å stå og hoste i støvet og vaske deg selv og hele huset etterpå :-), bruk så grovt papir du kan finne, grovere enn 40 korning. Mal hvitt med rulle først og så den fargen du skal bruke. Den hvite vil reflektere, slik at du slipper gjennomskinn av forrige farge, og du slipper så mange strøk. Det hvite strøket vil også tydelig vise deg hvor du må sparkle. Mange har opplevd at uten et hvitt strøk vil Donald Duck skinne igjennom fremdeles etter 5. strøk ! Det hvite vil reflektere den nye fargen så den blir klarere.

Det er avgjort! Jeg bestiller folk til å gjøre det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det er avgjort! Jeg bestiller folk til å gjøre det!!!

Gjør det, eller gi blanke og klin på.

En kunde spurte meg en gang om det fantes en maling man kunne male oppå fett og møkk med ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det, eller gi blanke og klin på.

En kunde spurte meg en gang om det fantes en maling man kunne male oppå fett og møkk med ?

Ha ha ha ...åh..du godeste...nå minte du meg så innmari om en jeg kjenner nordpå som jeg ikke har sett på lange tider! :0D

Klin på ja...Det har jeg gjort, etter å ha vaska og skrubba meg ned til beinet. Og resultatet ble aldeles flott :0) Kanke ane at det har vært en bord der, og malinga er tykk som grøt og dekker helt fint over det grønne med to strøk.

Snart ferdig....*puh*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...