Gå til innhold

Forsikring på husdyr


Gjest hundeeier

Anbefalte innlegg

Gjest hundeeier

Er det mange her som IKKE har forsikring på hunden eller katten sin?

Det er helt utrolig at folk har dyr uten å forsikre dem, med begrunnelse i at forsikringen er for dyr. Hva koster det ikke å operere en hund med benbrudd eller ei påkjørt katte? Da er det lommeboka som avgjør om dyret får beholde livet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi har forsikring på hunden , både ulykkesforsikring og livsforsikring. Kattene derimot...på de har vi visakort. Det ble såpass dyrt i året, at vi heller har satt av de kronene på et visakort, og får bruke det hvis noe skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de som ikke forsikrer dyra sine er de samme som ikke hadde betalt 4-5000 (og enda mer) for en operasjon?

Selv våger jeg ikke annet enn å ha forsikring på en kjempehappy og noe vimsete Labrador på 15 mnd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glimmer

Hunden vår ble påkjørt for et par år siden. Vi hadde ikke forsikring på hunden vår, faktisk var vi i ferd med å skaffe det. Tilsammen må vi ha lagt ut 30 000 kroner for operasjon og vetrinærbehandling etter ulykken.

Det var ikke bare idiotisk av oss å ikke ha det, det var utrolig vondt å måtte telle penger og vurdere for og i mot om vi hadde _råd_ til å redde livet hennes. Hadde egentlig ikke det, men et liv er et liv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har forsikring på hunden , både ulykkesforsikring og livsforsikring. Kattene derimot...på de har vi visakort. Det ble såpass dyrt i året, at vi heller har satt av de kronene på et visakort, og får bruke det hvis noe skjer.

Enig med flo. Vi har aldri hatt forsikring på de mange katter vi har hatt. Ingen av dem har vært operert heller. Noen har vært til dyrlege for små bagateller. Jeg ville heller åpnet en "kattekonto" framfor å ta forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nånei, katta har ingen forsikring. Blir den så skadet eller syk at operasjon er tingen så blir den heller avlivet. Kort og godt. Kynisk? Kanskje det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forsikret hunden,men det irriterer meg at det er så høy egenandel hos dyrlegen.

Noen har vel ganske ikke enkelt råd til å forsikre dyrene sine og lar det vel være av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har selvfølgelig forsikring på hunden vår!

Når vi fikk valper forsikriet vi dem også, og den forsikringen ble overført til de eierene som ville ha den. Dermed var den gyldig med en gang, og det var bra, for en av valpene ble syk to dager etter den flytta fra oss! Den hadde spist noe søppel og fikk tarmslyng eller noe sånt. Han måtte fjerne en god del av tarmen, og hadde det ikke vært for forsikringen hadde ikke eierene hatt råd til den operasjonen!

Jeg synes det er fælt at en ikke får forsikret hunder over 7 år. Da er de liksom "for gamle" til å ha livets rett om de skulle bli skadet! Noe så grusomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk ikke at man kan forsikre husdyr som ikke er renrasede...

Hunden min var forsikret i sin tid.

Katten min fikk ikke, fordi den var ikke noe rasekatt.

Så det er ikke nødvendigvis at folke ikke unner dyra sine det beste - men at man faktisk ikke kan forsikre dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattene mine er ikke forsikret. Jeg har mistet opptil flere i trafikken, men ingen av dem har vært mulig å redde ved operasjon/behandling, uansett. Jeg ville ikke valgt å avlive en skadet katt pga økonomien og tror nok jeg skulle klart å betale det det kostet å behandle dem dersom det hadde vært mulig. I verste fall hadde jeg brukt kredittkortet som jeg har kun til "krisebruk". Hittil har jeg gudskjelov ikke trengt det, verken til dyrlege eller andre uforutsette utgifter.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...