Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg la inn silikon i brystene for ca. 8 mnd siden. På kontrollen etter 3 mnd. ga jeg uttrykk for at jeg var misfornøyd. Str. på brystene er forskjellig og jeg har mistet følelsen i store deler av huden. ingen av disse tingene ble jeg advart mot, bare at en skjelden gang kunne brystvortene bli følelsesløse,men at følelsen oftest kom tilbake. nå har det som sagt gått 8 mnd. men brystene er forstsatt nesten "lamme". legen sa at etter 6 mnd kom den nok tilbake... str.forskjellen sa han at kom av en forsell på høyre og venstre side, en forskjell jeg var klar over og nevnte før operasjonen, men fikk bare beskjed om at det var ikke noe problem. på informasjonen jeg fikk før operasjonen sto det at alle nødvendige korreksjoner ble gjort gratis innen et år. men nå sier plutselig legen at jeg må betale for selve protesen, 6000 kr!!!! han og sekretæren sa at dette pleide han å gi beskjed om på den første timen, det er jeg hundre prosent sikker på at jeg aldri har hørt noe om. uansett så står det svart på hvitt i de papirene jeg fikk at det er GRATIS!!!! hva skal jeg gjøre? hva har jeg rett til? det mest skremmende er at dette er snakk om et av de aller største plastikk kirurgi-stedene i norge. det påsto de hvertfall selv. men likevel hadde de ingen bilder av tidligere pasienter å vise meg! bare lurer de meg/oss???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58972-tittel-mangler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Vilde. Skjønner godt at du er fortvilet - det er ikke noe godt å føle at operasjonen ikke var vellykket - det er tross alt din kropp (og dine penger). Du har tydeligvis hatt en samtale med kirurgen, uten å få noe respons. Jeg vil anbefale deg å skrive et brev. En skriftlig klage kan de ikke avfeie, og da kan de heller ikke si at " vi trodde ikke hun opplevde så alvorlig"..... Nå kan du nemlig risikere at kirurgen slett ikke har oppfattet at du ikke er fornøyd.... kanskje?

Send et brev hvor du forteller hva du opplever nå, hvor skuffet du er, at du ble lovet en justering av forskjell på brystene (det er jo en selvfølge at de justerer størrelsene på innleggene slik at de nye puppene blir like store!). Henvis også til garantien om justering innen så og så lang tid. Det kan selvfølgelig være at de kan kreve at du skal betale "innkjøpspris" på den nye protesen, men jeg synes de bør ta det på sin tabbekvote - nemlig at de har gjort en feil i første omgang. Gjør så klart hva du forventer skal skje videre. En ny operasjon er ingen fornøyelse, så det er klart at du ikke vil kreve det for moro skyld.

Hvis du ikke får noe respons, skriver du et nytt brev, hvor du gjentar kravene dine, legger ved en kopi av det forrige, og sender kopi av alt til forbrukerombudet. Jeg er ikke sikker på om det finnes noen klagenemd for plastikkirurgi.

Hvis det er stor uenighet om hvorvidt resultatet er bra, kan det hende du må få en "second opinion" fra en annen lege. Det kan jo være at forskjellen på brystene er minimal, og at det er bare du som ser det...? Ingen har helt identiske bryster, og du kan måtte finne deg i noe forskjell. Så må du vurdere om det er bryet verdt med ny operasjon - det er vel tvilsomt om du får mer følelse i brystene av det...?

Jeg har ikke tatt brystoperasjon, men har vært gjennom et par andre. Hadde full panikk i begynnelsen, men det er blitt rimelig bra etterhvert. Ikke så bra som jeg hadde håpet, men arrene blir neppe penere av en ny runde..... Da vet du litt om mitt utgangspunkt: Du skal ikke ha urimelige forventninger til resultatet, men du skal heller ikke bli lurt.

Konklusjon: Skriftlige henvendelser kan de ikke overse, for da har du dokumentert en klage, og det er mye mer alvorlig enn noen mishagsytringer på en etterkontroll.

Lykke til! Håper mest av alt at alt går seg til, slik at du får igjen følsomheten - den er tross alt viktigst!

Stor klem!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58972-tittel-mangler/#findComment-252038
Del på andre sider

Gjest Føler med deg

Hei Vilde.

Må si jeg ble litt nervøs når jeg leste dette, særlig siden du fortalte at dette var en av de store instituttene for plastisk kirurgi. Siden jeg selv vurderer å utføre det så vil jeg gjerne vite hvor og evt. hvem som opererte deg. Det hadde vært kjempesnillt av deg om du kunne maile meg litt info om dette på [email protected]

På forhånd tusen takk, og lykke til videre!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58972-tittel-mangler/#findComment-252227
Del på andre sider

Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg

Det høres ut som om du har et noe uheldig resultat. Jeg synes man bør være skeptiske når klinikker gir "garantier". Det er tradisjonelt regnet for å være tvilsomt, fordi det alltid er usikkerheter ved kirurgi.

Imidlertid bør det være en æressak for kirurgen å hjelpe deg til å bli fornøyd. Ta saken opp direkte, gjerne både skriftlig og muntlig. Til slutt er det viktig for at markedet skal fungere at det kommer tilbakemeldinger av denne art.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58972-tittel-mangler/#findComment-256797
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...