Gå til innhold

Hjelp - kattunger......


Gjest kristinee83

Anbefalte innlegg

Gjest kristinee83

Hei hei;)

Katta mi har fått to kattunger, og de er nå ca 5 uker gamle..

Det jeg lurte på er når jeg skal begynne å gi dem mat......?

Og hvordan skal jeg venne de til hvor de skal tisse og sånn? Jeg satte fram en kasse med sand, men de spiste det heller (!!).......

Såh...hjelp!

Trenger all informasjon jeg kan få, evt link til en plass der jeg kan finne dette ut!

Mvh kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://home.no.net/huskatt/lenker.htm

http://www.dyreklinikk.no/spalte/index.php3

http://www.dyrenett.no/no/script/veterinaren/visalle.asp?art=Katt

Kanskje du finner noen gode råd på noen av disse sidene?

Ellers kan det jo være en god ide og ta kontakt med din lokale veterinær og få sjekket dem og få litt gode råd og tips:)

Lykke til med kattepusene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Det er helt naturlig at kattungene begynner å spise sanden. Men det er ufarlig, og de venner seg raskt av med det. Sett kattene på kassen innimellom, samt etter hvert måltid og hver lur. "grav" litt med labben demmes, og ros dem om det kommer noen dråper. De må læres opp tidlig skal de bli renslige. I begynnelsen kan du varme melk på fat og forsøke dyppe snuten forsiktig i melken, slik at de selv skjønner det er mat. Evt gi dem litt kattemat på boks, finmalt.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt naturlig at kattungene begynner å spise sanden. Men det er ufarlig, og de venner seg raskt av med det. Sett kattene på kassen innimellom, samt etter hvert måltid og hver lur. "grav" litt med labben demmes, og ros dem om det kommer noen dråper. De må læres opp tidlig skal de bli renslige. I begynnelsen kan du varme melk på fat og forsøke dyppe snuten forsiktig i melken, slik at de selv skjønner det er mat. Evt gi dem litt kattemat på boks, finmalt.

Lykke til :)

Skal katter ha vanlig melk da?.. Har hørt at vanlig melk ikke er så bra for katter..Jeg synes og huske at vi måtte kjøpe viking melk på boks da jeg fikk kattene mine.. da var de 12 uker gamle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Skal katter ha vanlig melk da?.. Har hørt at vanlig melk ikke er så bra for katter..Jeg synes og huske at vi måtte kjøpe viking melk på boks da jeg fikk kattene mine.. da var de 12 uker gamle

Det er godt mulig at vikingmelk er bedre. Selv har vi brukt vanlig melk, men det er kun mens de er kattunger de tåler melk, voksne katter vil som regel få vondt i magen av melken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...