Gå til innhold

Nå flytter jeg!


ambivalent

Anbefalte innlegg

Nå er det 2,5 år siden bruddet. Det har vært en hengemyr! Har virkelig prøvd å legge sorgen bak meg, og gå videre i livet. Har fått rådgivning, lest bøker og snakket med venner. Det blir visst ikke noe bedre! Har fremdeles vondt, og har til tider vanskelig for å finne mening med livet. Hun er lykkelig i sitt nye liv, med han, nytt hus, flott bil osv.

Og jeg føler bare at jeg MÅ vekk - langt bort! Men barna - det skjærer meg i hjertet, for jeg elsker dem virkelig inderlig! Og vet at jeg vil ha mange stunder hvor jeg savner dem, og er skamfull over at jeg sviktet. Hva skal man velge - pest eller kolera? Jeg ser ikke noen utvei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Flytt du! Med det ønsker jeg å støtte deg.

Selv om det nå har gått flere år siden bruddet og du har slitt for å komme videre, forstår jeg at sorgen plager deg mye enda. Du er ikke alene om å plages i flere år etter et samlivsbrudd. Kanskje flytting langt vekk kan hjelpe deg til å få trivselen tilbake. Du vil skjermes fra tetthet til x og de stadige påminnelsene om historien.

Det går godt an å ha god kontakt med barna på avstand. Bruk f.eks. post og tlf og fotoapparatet, kanskje e-post også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...