Gå til innhold

kutte ut eller kutte ned?

Anbefalte innlegg

Går med tanker om å slutte å røyke. Snart... Men har et lite spørsmål til dere som har slutta, eller holder på. Er det best å bare bestemme seg for en dag, og så kutte røyken helt fra den dagen? Eller er det bedre å kutte ned, røyke mindre hver dag, til det bare er 2-3 igjen og så kutte helt?

Noen tips?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59063-kutte-ut-eller-kutte-ned/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsemor,

for min egen del så var det ikke så vanskelig å kutte ut røyken, men de første mnd. var et rent helvete med hoste og alt som kom opp med hosten, og hard mage.

Jeg tok ingenting for dette, men det finnes helt sikkert noe på apoteket.

Men du må kutte helt ut!!!

Det er i dag ca. 2,5 år siden jeg sluttet (røykte i 21,5 år), og tar meg nå en cigar i ny og ne uten problemer. Men varierer med merkene, da jeg la merke til at jeg fikk sug da jeg hadde kjøpt 2 pk cigarer, og etter den andre pk kom suget.

Lykke til, !!!

Gjest (ikke undertegnet)

Røykesluttprogram:

Slutt å røyk på en fredag (første dag i helga). Grunn: det er vanskeligst å stoppe helt på en dag hvor flest folk omkring deg røyker.

Trapp ned for hver dag frem til du neste fredag ikke tar en røyk i det hele tatt.

f.eks:

fredag: 20 røyk

lørdag: 17-18 røyk

søndag: 15 røyk

mandag: 11-12røyk

tirsdag: 7-8røyk

onsdag: 4-5 røyk

torsdag: 2 røyk

fredag: du røyker ikke mer

• 1 måned senere...
missy1365380354

Et annet forslag.... Snus istedet!!! Du blir jo ikke kvitt nikotinen, men det er så mye bedre enn å røyke. Ikke setter det vonde lukter i klær og ellers. Ikke lukter det røyk av deg. Pusten/formen din blir bedre (så klart, hadde vært bedre om du hverken gjorde det ene eller det andre da)

Jeg gjorde det. Var på en 5 dagers tur for 1.5 år siden. Det ble til at jeg ikke røyka, fordi jeg var den eneste. I løpet av de 5 dagene, brukte jeg kun snus. Så, da jeg kom hjem igjen, fant jeg like godt ut at det ikke var noen vits i å begynne å røyke igjen. Jeg hadde ikke lyst på røyk rett og slett. ;o) (har heller ikke røyka siden)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...