Gå til innhold

Kvalme og selexid

Anbefalte innlegg

Jeg ble for noen dager siden rammet av "akutt" urinveisinfeksjon, jeg tisset blod og "kniver", gjorde kjempevondt, og gikk på do konstant. Jeg var også slapp, og kvalm. (også plaget med såre brystvorter, men vet ikke om det har noe med saken å gjøre)

Hos legen sa de det kunne være nyrebekkenbetennelse, men fikk medisin mot urinveisinfeksjon (noe jeg har hatt en gang før)

Jeg fikk selexid, en kur jeg skulle ta i 3 dager, 3 ganger om dagen. Medisinen virket vel og bra, men jeg blir så fryktelig kvalm av den, og føler meg sliten og slapp.. ligger bare utstrakt på sofaen og orker ingenting. Er det noe som hjelper mot kvalmen? tok siste tablett i kuren i morges, og er fprtsatt kvalm.

Er det store sjanser for tilbakefall? Og kan man få sopp av denne typen antibiotika?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5907-kvalme-og-selexid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trygve Talseth, Urolog

Man kan nok bli kvalm av Selexid, men det er ikke vanlig. Det kan heller være den kraftige infeksjonen som gjør deg kvalm og slapp.

Urinveisinfeksjon betyr alle infeksjoner i urinveiene (inkl. blærebetendelse og nyrebekkenbetendelse). Om du hadde nyrebekkenbetendelse ville du nok hatt feber, og legen din ville ha gitt deg en kur som hadde vart lenger. Med de symptomene som du beskriver, virker det mer som om du har hatt en kraftig blærebetendelse.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5907-kvalme-og-selexid/#findComment-31788
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...