Gå til innhold

Hva med å tenke litt?


efa

Anbefalte innlegg

Nå er jeg litt provosert, sint og lei meg.. Saken er den at jeg fikk en sønn for et år siden. Har fortsatt igjen 10 kg etter fødselen, som sitter sentrert rundt magen for det meste.

Denne siste uken har jeg fått spørsmål TRE ganger i denne duren: Skal du ha en til?... Neimen er du gravid?... Er det lenge til du skal ha?

Jeg fatter det ikke. Skjønner jo at jeg sikkert ser gravid ut etter som at folk spør, men når det er folk jeg ikke kjenner som spør blir jeg irritert og sår. Selv spør jeg ALDRI om folk er gravid, eller lignende uten at jeg vet helt sikkert eller at jeg ser dem går og vagger i niende måneden.

Men jeg tar et hint, fra nå av er det sykling til jobben..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe....fikk det spørsmålet for noen mnd siden jeg oxo...Ble drit snurt....:-)

Svarte bare..: Neida, er bare feit jeg......gjett hvem som sto å stammet og var knall rød i ansiktet...*s*

Det værste var.....hun var jo enda større enn meg, forskjellen var bare at hun hadde buksa så stram at det var valk under og over linninga......lett å se at hun bare var feit og ikke hadde en på vei*s*

Lykke til med sykklinga:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar hintet! Jeg har gjort akkurat det du sier, men i beste mening. Den sitter bare så sabla dårlig når man bommer. Man blir bare så glad når man ser noen som "venter", og de som er i den situasjonen er så stolte at man scorer stort med en sånn kommentar. Når det stemmer altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar hintet! Jeg har gjort akkurat det du sier, men i beste mening. Den sitter bare så sabla dårlig når man bommer. Man blir bare så glad når man ser noen som "venter", og de som er i den situasjonen er så stolte at man scorer stort med en sånn kommentar. Når det stemmer altså.

Den ene av dem som spurte var en kompis av meg, og det tok jeg ikke like ille opp som de andre, det jeg synes er frekt er dem som ikke kjenner meg. Som bare ser meg avogtil når jeg er på jobb..

Folk tror visst at det å være gravid er en offentlig sak som man kan kommentere og utspørre folk om uansett om man kjenner dem eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene av dem som spurte var en kompis av meg, og det tok jeg ikke like ille opp som de andre, det jeg synes er frekt er dem som ikke kjenner meg. Som bare ser meg avogtil når jeg er på jobb..

Folk tror visst at det å være gravid er en offentlig sak som man kan kommentere og utspørre folk om uansett om man kjenner dem eller ei.

OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK.

Eller ikke. Dere blir fornærmet når vi ikke legger merke til, og dere blir fornærmet når vi legger merke til. Har du bunad på, så ser du gravid ut. Uansett. Når noen du ikke kjenner spør, så er det fordi de vil dele en god nyhet med deg. Det er ikke vondt ment. Det er faktisk du som har et problem, ikke vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldigvis holdt jeg kjeften, da det så ut som at ene nabokona (i 40-årene) var gravid. Hun ble bestemor i stedet........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...