Gå til innhold

Sex og stress


Gjest irra

Anbefalte innlegg

Mannen min og jeg har det travelt, vi også. Og vi blir så slitne. Om morgenen kan vi avtale at i kveld, da skal vi ha sex. Men når kvelden kommer er lysten borte, fordi vi er for slitne. Barn, jobb, hus, hobbyer og oppfølging av barna. Vi har forsøkt å prioritere noe bort, men det er ikke så lett. Hvordan skal man egentlig få sexlivet til å fungere oppi alt dette? Vi vet at det bringer oss nærmere hverandre, men det er dette med tid og krefter da... Råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg ville hørt med venner og familie om dem ikke kunne ha stilt opp en og annen kveld. Dere har kanskje andre venner med barn som føler det samme, og da er det jo bare litt organisering som skal til :)

Mine jenter har lyst å overnatte hos venner innimellom. Kanskje er det slik med dine barn også, og hvis det er snakk om overnatting så kan kanskje det samordnes slik at barna er hos vennene sine samtidig ?

Men husk nå å ikke sett i gang med å vaske huset, fordi dere plutselig får litt ekstra tid da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Om morgenen kan vi avtale at i kveld, da skal vi ha sex."

*ler og ler* Gjør dere avtaler om når dere skal ha sex???

"Jeg, xxx, lover på tro og ære at jeg i kveld skal ha sex med min kjære ektemann" *ler igjen*

Hvorfor avtale sånt på morgenen?!?! Hvorfor ikke bare ta sånt som det kommer???

Det der virka jo helt sykt men lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alltid lyst

Jeg tror jeg ville hørt med venner og familie om dem ikke kunne ha stilt opp en og annen kveld. Dere har kanskje andre venner med barn som føler det samme, og da er det jo bare litt organisering som skal til :)

Mine jenter har lyst å overnatte hos venner innimellom. Kanskje er det slik med dine barn også, og hvis det er snakk om overnatting så kan kanskje det samordnes slik at barna er hos vennene sine samtidig ?

Men husk nå å ikke sett i gang med å vaske huset, fordi dere plutselig får litt ekstra tid da :)

Kanskje dere skal prøve å slutte å "avtale" når dere skal ha sex?Det kan faktisk ta bort spenningen.Det er heller ikke så opphissende å gå rett fra kveldsnytt og i seng med kåte følelser.Jeg syns forspillet er veldig viktig, men det er jo forskjellig fra person til person. Hva gjorde dere før? Glem ikke å vise hverandre kjærlighet når "hverdagen"kommer.Du kan aldrig skjemme bort noen med kjærlighet.Er man sliten, så forsvinner den følelsen når kåtheten oppstår. Jeg har en mann som er veldig flink til å gi kroppskontakt,noe jeg elsker , så her blir både tretthet og "hodepine" satt til side. Ta på hverandre , se på hverandre, kyss hverandre, snakk med hverandre,om hverandre, ELSK HVERANDRE. Ikke minst: ta husarbeidet og barn SAMMEN.Ingen grunn til å slutte med det uansett fartstid, hvis dere elsker hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei irra!

Du tar opp et viktig spørsmål. Hvordan få overskudd til sex i en hektisk hverdag?

Jeg har ingen bedre oppskrift enn å snakke sammen om hva dere vil og be om hjelp fra hverandre til å nå målet dere vil ha.

Dere behøver vel ikke legge lista så høyt. Så blir det kanskje som med trening. Det gir mersmak å få det til selv om det bare er av og til.

P.s. Hvorfor er det bare aktuelt å ha sex om kvelden?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gummihatt

Kanskje dere skal prøve å slutte å "avtale" når dere skal ha sex?Det kan faktisk ta bort spenningen.Det er heller ikke så opphissende å gå rett fra kveldsnytt og i seng med kåte følelser.Jeg syns forspillet er veldig viktig, men det er jo forskjellig fra person til person. Hva gjorde dere før? Glem ikke å vise hverandre kjærlighet når "hverdagen"kommer.Du kan aldrig skjemme bort noen med kjærlighet.Er man sliten, så forsvinner den følelsen når kåtheten oppstår. Jeg har en mann som er veldig flink til å gi kroppskontakt,noe jeg elsker , så her blir både tretthet og "hodepine" satt til side. Ta på hverandre , se på hverandre, kyss hverandre, snakk med hverandre,om hverandre, ELSK HVERANDRE. Ikke minst: ta husarbeidet og barn SAMMEN.Ingen grunn til å slutte med det uansett fartstid, hvis dere elsker hverandre.

Hei

Fin oppskrift det du sier her. Det er bare det at det ikke alltid fungerer. Jeg er en mann som elsker å ta på og stryke på kona. Klø henne på ryggen, stryke henne over hofter og lår og bare være nær hennes nakne kropp når vi har lagt oss om kvelden. Den eneste måten min kone reagerer på, er at hun mmmm'er litt før hun sier: "Åh, jeg er så sliten. Nå vil jeg sove. God natt".

Og det var det. Ingen sex i kveld heller. ;-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...