Gå til innhold

Hva er det med Star Wars???


Biffalo

Anbefalte innlegg

Har sett den siste filmen 3 ganger nå og er helt henført. Var 8 år når den første kom, faren min smuglet meg inn og jeg var hekta. Har sett de forrige filmene et utall ganger og er like begestret. Og nå er guttungen også hekta. Og egentlig er jo ingen av filmene spesiellt gode....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs hva du mener med at en film er "god". For meg er en film god dersom den fenger meg og gir meg noe. Det er jo nettopp det Star Wars gjør - så da er det gode filmer for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 åringen min her hekta på alt som har med Star wars å gjøre. Hverken jeg eller sambo liker Star Wars. Har sett noen filmer sammen med sønnen min, men de er jo så.....ehh dumme?

Men onkeln til sønnen min er også star wars fan så de får snakke star wars sammen di:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På engelsk kalles det hype....

Nei, nei - det Biffalo beskriver er ikke "hype". "Hype" er ikke en individuell ting, men en form for massehysteri. Det som beskrives her er god, gammeldags "hektethet".

"..................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kartoffel

Nei, nei - det Biffalo beskriver er ikke "hype". "Hype" er ikke en individuell ting, men en form for massehysteri. Det som beskrives her er god, gammeldags "hektethet".

"..................."

Vås!

Er ikke dette massehysteri så vet ikke jeg.

Om det er noe Hollywood og LucasFilm kan, så er det markedsføring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vås!

Er ikke dette massehysteri så vet ikke jeg.

Om det er noe Hollywood og LucasFilm kan, så er det markedsføring!

Selfølgelig er det ikke massehysteri at EN person er hektet på noe - det sier seg da selv. At det eksisterer massehysteri ellers er selfølgelig mulig, men det er noe annet enn det det ble spurt om her.

"..................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har det vel med disse filmene som svartkledde universitetsjenter har det med slemme gutter. Ikke smaker de bra, dyre i drift og ikke så mye å skryte av. Men du må ha - bare MÅ ha!

En slags film-forelskelse? Besettelse? Betatthet?

Når du har betalt alle regningene til kjæresten din, vaska alle klærne hans og forsvart han overfor mora di i tre års tid, pleier besettelsen å blekne. Siden disse filmene innebærer minimalt med klesvask og bar-regninger, er det mulig at det er en livslang fortvilt kjærlighet. Til gjengjeld slipper du alt maset fra mora di om å finne deg en annen og kjekkere film å bli glad i. Og hun kommer neppe trekkende med en film som studerer medisin og gjør det pinlig for deg ved å rose deg opp i skyene overfor denne andre filmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enda ikke rukket å se den siste, og må si jeg har en liten skyldfølelse for akkurat dette.

Mange sier trossalt at jeg ligner på Jabba The Hut, og som den store fanen jeg er så burde jeg sett filmen for lenge siden.

Hva det er med Star Wars? Tja... det er nok mest det at jeg har vokst opp med galskapen, figurer, å leke Star Wars i skogen, osv. I tillegg til at historien er god så er det nok mye nostalgi og minner fra barndommen innbakt i min Star Wars facinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...