Gå til innhold

noen som har brent parti i nesen p.g.a neseblødning?


Gjest gruer meg

Anbefalte innlegg

Gjest gruer meg

Skal brenne i nesen da jeg ofte blør neseblod.

Jeg gruer veldig for dette. Noen som har gjort det og kan fortelle meg virkningene og ettertiden på det? Smerter, plager o.l.

Hvor lang tid tok "operasjonen". Hva ble brukt?

Takker så meget for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann:)

Du trenger absolutt ikke grue deg til dette:)

Har selv vært veldig plaget med å blø neseblod til alle døgnets tider i mange år, og for en god del år tilbake ble jeg henvist til spesialist for å "brenne" de blodkarene.

Dette inngrepet tok ikke lang tid, og jeg hadde ingen bivirkninger etterpå. Det eneste var at jeg måtte gå med "tampong" i det ene neseboret en liten stund. Det dannet seg skorpe der inngrepet var gjort, men ikke noe som plaget meg. Jeg satt oppreist på vanlig stol, og merket ingen ting av det som skjedde.

Lykke til:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Heisann:)

Du trenger absolutt ikke grue deg til dette:)

Har selv vært veldig plaget med å blø neseblod til alle døgnets tider i mange år, og for en god del år tilbake ble jeg henvist til spesialist for å "brenne" de blodkarene.

Dette inngrepet tok ikke lang tid, og jeg hadde ingen bivirkninger etterpå. Det eneste var at jeg måtte gå med "tampong" i det ene neseboret en liten stund. Det dannet seg skorpe der inngrepet var gjort, men ikke noe som plaget meg. Jeg satt oppreist på vanlig stol, og merket ingen ting av det som skjedde.

Lykke til:))

Legen "brenner" ikke i ordets rette forstand, han smører på en etsende veske. Det finnes en mild type, og en sterkere type.

Syntes at det var litt ubehagelig da han smurte det på, tårene randt, og det var litt ekkelt i en time etterpå ca. Men vondt var det ikke, bare ubehagelig.

Uansett, det er myyyye bedre enn å gå rundt å blø!

Du har ingenting og grue deg til, lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min gjorde dette for noen måneder siden (hun er 14):

Først ble neseboret (de tok ett i gangen) penslet med en bedøvende væske, som virket i en liten halvtime. Så penslet de Lapis på det stedet der hun pleide å blø. Hun kjente ingenting. Etter noen timer ble det litt ømt, men det var visst ikke noe å snakke om. :o)

Hun måtte ta det med ro de nærmeste dagene.

Også hun grudde seg fælt på forhånd, men det var bare den første gangen. Neste gang var hun ikke det minste nervøs.

Det er slutt på at de "brenner", så du trenger ikke være redd, det er over på ett par sekund.

Hun har ikke blødd neseblod siden.

Lykke til!

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det for noen år siden og det var ikke ekkelt i det hele tatt. Ikke vondt etterpå heller, men det var usannsynlig fristende å pille løs skorpa som dannet seg i nesa etter såret....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gruer meg

Legen "brenner" ikke i ordets rette forstand, han smører på en etsende veske. Det finnes en mild type, og en sterkere type.

Syntes at det var litt ubehagelig da han smurte det på, tårene randt, og det var litt ekkelt i en time etterpå ca. Men vondt var det ikke, bare ubehagelig.

Uansett, det er myyyye bedre enn å gå rundt å blø!

Du har ingenting og grue deg til, lykke til:-)

Det letter litt å høre om hvordan det blir, fra andre som har gjort det samme. Men jeg gruer litt likevel, men jeg vet litt mere og det hjelper:-))

Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 17 år senere...

Annonse

Jeg var til behandling mot neseblod, ved å stryke på etsende veske.  Dette var ikke særlig smertefult, ikke noe å grue seg til . Men i over ett døgn etterpå var det som om jeg var forkjølt, nysetrang og rennende nese til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...