Gå til innhold

Noen som har prøvd blodtypedietten mot fysiske plager?


Gjest malun

Anbefalte innlegg

Gjest malun

Har så inn i h¤%§ mye eksem og tull for tiden, og en bekjent skrøt av at blodtypedietten hadde "rensket opp" i systemet hennes slik at hun føler seg mye bedre.

Det skader jo ikke å prøve, tenker jeg - verre får det vel ikke blitt, og det er jo bare vanlig mat, ikke no' hokuspokus.

Noen som har prøvd den? For hva? Erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kikket på det en gang, men droppet det.....alt jeg likte lå under NEI-mat, og alt jeg ikke liker var i JA-mat.

Det ville blitt så trist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om den for et par uker siden og prøver å spise mer av maten som er bra for min blodtype i håp om at det skal hjelpe på psoriasis og urinsyregikt. Men har ikke vært så flink til det ennå.

Hvilken blodtype har du forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om den for et par uker siden og prøver å spise mer av maten som er bra for min blodtype i håp om at det skal hjelpe på psoriasis og urinsyregikt. Men har ikke vært så flink til det ennå.

Hvilken blodtype har du forresten?

Hei,

Blodtypediett?

Det høres ut som noget "vampyrsk" ut?

"Beklager, men legen min har sagt at jeg kun må suge blodet fra mennesker med bodtype A."

;-)

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Jeg har hørt om den for et par uker siden og prøver å spise mer av maten som er bra for min blodtype i håp om at det skal hjelpe på psoriasis og urinsyregikt. Men har ikke vært så flink til det ennå.

Hvilken blodtype har du forresten?

Jeg har blodtype 0. Skal sette meg ordentlig inn i det til uka, har bare såvidt kikket gjennom noen sider hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blodtype 0. Skal sette meg ordentlig inn i det til uka, har bare såvidt kikket gjennom noen sider hittil.

Er ikke det en type blod som er OK for alle vampyrer?

Med rumenske hilsener ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blodtype 0. Skal sette meg ordentlig inn i det til uka, har bare såvidt kikket gjennom noen sider hittil.

Ooops, blodtype O har den kjipeste dietten. Moren min slo fra seg hele blodtypedietten da hun leste hva hun med blodtype O måtte spise/holde seg unna:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blodtype 0. Skal sette meg ordentlig inn i det til uka, har bare såvidt kikket gjennom noen sider hittil.

Me too..da skal jeg ikke spise svinekjøtt bl.a. og det som er det eneste kjøttet jeg spiser omtrent..jaja..

Du ..sliter du med nyretrøbbel eller urinsyregikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Er ikke det en type blod som er OK for alle vampyrer?

Med rumenske hilsener ;-)

Joda, jeg er den mest ettertraktede blodtypen, sånn rent givermessig - null minus. Kan gi til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Ooops, blodtype O har den kjipeste dietten. Moren min slo fra seg hele blodtypedietten da hun leste hva hun med blodtype O måtte spise/holde seg unna:-)

Det kommer jo litt an på hva man liker i utgangspunktet, da...Venninna mi har også 0, og hun synes det er veldig greit å følge den dietten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Me too..da skal jeg ikke spise svinekjøtt bl.a. og det som er det eneste kjøttet jeg spiser omtrent..jaja..

Du ..sliter du med nyretrøbbel eller urinsyregikt?

Svinekjøtt er det lite problem for meg å unngå, synes det er litt kvalmende i utgangspunktet.

Jeg har atopisk eksem og en form for psoriasis som heter pustolosa palmoplantaris. Den ledsages ofte av psoriasis-leddgikt, så jeg vil gjerne tenke litt forebyggende sånn sett, i tillegg til å prøve å dempe de utbruddene jeg har i huden nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den opprinnelige m&m

Jeg har ikke prøvd selv, men traff en gammels skoelvenninne for en tid siden som sa hun fulgte dietten og at det hadde hjulpet på hennes eksem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg er den mest ettertraktede blodtypen, sånn rent givermessig - null minus. Kan gi til alle!

10 000 vampyrer synger i fryd! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, jeg er den mest ettertraktede blodtypen, sånn rent givermessig - null minus. Kan gi til alle!

nei, du kan bare gi til andre med minus bak..du kan jo ikke taimot av andre enn o minus heller da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

nei, du kan bare gi til andre med minus bak..du kan jo ikke taimot av andre enn o minus heller da..

Det er feil. Jeg som har minus, kan GI til alle typer, men kan bare FÅ minus selv.

O minus er den universelle blodgiveren, men kan ikke få av så mange.

Sånn er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er feil. Jeg som har minus, kan GI til alle typer, men kan bare FÅ minus selv.

O minus er den universelle blodgiveren, men kan ikke få av så mange.

Sånn er det!

minus er jo om du er resus positiv eller resus minus. Er du minus vil det si at du bare kan gi blod til de som også er resus minus, ikke til de med pluss. Hvis resus minus og resus pluss blir blandet kan det oppstå komplikasjoner. så jeg nekter å tro at det er feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

minus er jo om du er resus positiv eller resus minus. Er du minus vil det si at du bare kan gi blod til de som også er resus minus, ikke til de med pluss. Hvis resus minus og resus pluss blir blandet kan det oppstå komplikasjoner. så jeg nekter å tro at det er feil

"In an emergency, anyone can receive type O red blood cells, and type AB individuals can receive red blood cells of any ABO type. Therefore, people with type O blood are known as “universal donors” and those with type AB blood are known as “universal recipients.” In addition, AB plasma donors can give to all blood types. "

Kilde:

http://www.aabb.org/All_About_Blood/FAQs/aabb_faqs.htm#1

Se også http://www.blodbanken-oslo.no/pages/art_5.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

minus er jo om du er resus positiv eller resus minus. Er du minus vil det si at du bare kan gi blod til de som også er resus minus, ikke til de med pluss. Hvis resus minus og resus pluss blir blandet kan det oppstå komplikasjoner. så jeg nekter å tro at det er feil

Nei, det _er_ faktisk omvendt. Det vet jeg, ettersom jeg er Rh-minus selv, har vært blodgiver og har vært gravid, pluss at jeg selvsagt har lært det på skolen en gang for noen år siden....

For siste gang:

Folk som er RH-minus, kan gi til folk med både pluss og minus. Det er ikke farlig.

Men dersom de _får_ blod fra en som er pluss, er det farlig.

Folk med blodtype O, kan dessuten gi til både A, B, AB og O, ettersom blodtype O ikke indeholder noen antigener (O står for "Ohne", altså uten).

Dermed kan jeg som er O minus, gi til absolutt alle, uavhengig av typebestemmelse eller rhesusfaktor.

Det kan hende du blir forvirret ettersom det kan oppstå komplikasjoner for gravide som er minus og har et barn som er pluss. Men det er ikke fordi mors minusblod påvirker fosterets plussblod, det er _omvendt_.

Nettopp derfor oppstår det heller ikke komplikasjoner før neste fødsel, da morens minusblod har dannet antistoffer som følge av påvirkningen fra det første fosterets plussblod, og dermed ser på neste foster som noe som må støtes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det _er_ faktisk omvendt. Det vet jeg, ettersom jeg er Rh-minus selv, har vært blodgiver og har vært gravid, pluss at jeg selvsagt har lært det på skolen en gang for noen år siden....

For siste gang:

Folk som er RH-minus, kan gi til folk med både pluss og minus. Det er ikke farlig.

Men dersom de _får_ blod fra en som er pluss, er det farlig.

Folk med blodtype O, kan dessuten gi til både A, B, AB og O, ettersom blodtype O ikke indeholder noen antigener (O står for "Ohne", altså uten).

Dermed kan jeg som er O minus, gi til absolutt alle, uavhengig av typebestemmelse eller rhesusfaktor.

Det kan hende du blir forvirret ettersom det kan oppstå komplikasjoner for gravide som er minus og har et barn som er pluss. Men det er ikke fordi mors minusblod påvirker fosterets plussblod, det er _omvendt_.

Nettopp derfor oppstår det heller ikke komplikasjoner før neste fødsel, da morens minusblod har dannet antistoffer som følge av påvirkningen fra det første fosterets plussblod, og dermed ser på neste foster som noe som må støtes ut.

Ja, du har rett! Jeg var helt skråsikker på at jeg hadde rett...men...jeg gir meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...