Gå til innhold

Stemplet "Verdiløs" i systemet...

Anbefalte innlegg

Først og fremst!

I.o.m. min historie blir altfor lang å fortelle i detalj, blir jeg nødt til å liste opp noen hovedpunkter for å, på kortest mulig måte, forklare min livssituasjon. Da det er såpass mye "elende" i min livshistorie, og svært få orker å sette seg inn i min situasjon, så blir det altså vanskelig å forklare meg på noen annet vis. Det kan derfor virke som kun "klaging & syting", men , bare så det er sagt, jeg veit at det finnes uendelig mange som har det mye værre enn meg!

Jeg er ikke ute etter å bli syntes "synd om", kun fortått og hørt.

Jeg er et hunkjønn på snart 31 år, og her kommer lista over deler av min bakgrunn, som igjen har skapt en "kjedereaksjon" med problemer i ettertid;

1. Seksuellt missbrukt av både far og farmor, fra "bleiestatiet" av. (Mine foreldre skiltes når jeg var 2 år.)

2. Leukumi (blodkreft) som 9-åring.

3. Min skikkelige farsfigur, forlovet med min mor fra jeg var 4år frem til jeg ble 12, døde 2 år etter "bruddet". Han var min eneste og godeste far som ga meg den sunneste og største trygghet noensinne!

4. Da jeg var 14, møtte min mor en ny "mann", som viste seg å være, når han hadde "låst" min mor fast, en sinnsyk psykopat! Til tider psykotisk, sykelig sjalu, ødela min konfirmasjon, 2 julaftener, kveletak på min mor, daglige doser med verbale krenkelser,null empati, alt han sa hørtes ut som amatørteater, t.o.m. den natta jeg "klikket" i raseri på vegne av mor og meg, for å "våkne" av setningen "Nå skal jeg drepe deg!", dermed ble han omsider fraktet ut av huset av politiet, og forsvant så "under jorden" og overlot million-gjeld i mammas navn (banksjefer også) !

Dermed "gjeldsoffer"-ordning!

5. Første tegn på min søvnforstyrrelse og mine suicidale tanker kom i perioden med "psykopaten" fortsatt i hus, men brøt så fullt ut når jeg nermet meg siste halvår på gymnaset. Klarte dog å fullføre artium, men til hvilken nytte?

6.Fikk altså diagnosen "narkolepsi"! Den missforståtte "sovesyke"! Narkolepsi er mer en form for insomni, og forveksles veldig ofte med schizofreni, dersom uten medisiner. Man "sovner" tilsynelatende i tide og utide, men kun fordi søvnen er så dårlig og på "overflaten", slik at kroppen slokner om og om igjen for å prøve å innhente den søvn den ikke fikk forrige gang den sloknet! Ingen sovepille virker, ikke engang narkose! Da "våkner " man opp kjappere enn ellers! Tilstanden er altså ; Knapt våken og knapt nok soving! Og for i det hele tatt å komme seg ut av senga og kunne bevege seg, må det amfetamin til ! På resept altså, men dessverre ingen speed-effekt! "Dessverre" fordi det ville vært bedre med et kort og kult liv, enn et langt liv i helvete! Beklager ordet men det er det eneste rette!

7. Forlovet meg og jobbet intens med å odelegge for megselv, og for å ende opp i rennesteinen i Oslo!!!

8.Depresjon og isolering.

9. Hormonforstyrrelse, vektøkning og sjeggvekst! Total isolasjon!!!

10. Fra selvdestruktiv til alvorlig suicidal !

11. Diagnose "Diabetes 2"!

12. Oppimot 25 overdoser på 2 år, kutting av pulsåre, mange livsfarlige "stunts".

Kastet meg baklenges ut i en svært traffikert vei, 70 km/t sone, for 2 uker siden.

Fem dager før ble jeg fraktet med ambulanse, blå i ansiktet, til akkutten. Det var en uke etter forrige overdose, hvor jeg ble fortalt at ett av medikamentene jeg hadde inntatt, forsinket opptaket av alle de andre pillene jeg tok. Dermed var det jo bare å endre på rekkefølgen på inntaket av pillene, og dermed ble det enda mer kritisk!

O.k. jeg har altså mange forskjellige problem, både fysisk og psykisk, og som enkeltvis er grunner til at mennesker tar livet av seg. Narkolepsi topper selvmordstatistikkem, og "scorer" som nr.2 på en internasjonal undersøkelse over dårlig livskvalitet. (Nr. 1 er de som er lammet i fra halsen og ned!!!!!)

Får jeg hjelp? Til alt annet en å ønske å leve, ja! Det "stinker" laaaaaaaaang vei, både ifra kommunen og statlig hold!

Jeg er svartelistet på Distriktpsykiatrisk døgnavd. hvor jeg kunne hatt godt av å ha muligheten til å "hente meg inn", FØR det går for langt, og jeg havner på lukket psykiatrisk akkutt-avd. el. observasjonposten! Men ikke tale om!!! De veit av erfaring, på sykehuset, at jeg t.o.m. etter en hestedose med piller kan virke oppegående, men er i virkeligheten totalt "blåst" og borte i hodet . Alikevel lar de meg skrive meg ut, gjerne samme dag ! De har beklaget skriftlig, tidl., fordi jeg påførte megselv hodeskader som gav to blåveis på likt, men de stoppet meg ikke. Det ble tatt ct-scanning etterpå p.g.a. fare for blødn. i hjernen. Jeg mister kontrollen, og er da lynkjapp og svært impulsiv når det gjelder selvskading/selvmordsforsøk. Armen min rekker å ta fatt i f.eks. en messingstake, nesten før jeg sjøl rekker å registrere det, og så slår jeg hull i hodet på megselv!

Selvfølgelig er det min egen feil, men jeg klarer ikke stoppe megselv, og trenger derfor hjelp innimellom. Men, nei, jeg trenger ikke hjelp, for jeg går ut av bilen, i fart, kun fordi jeg syntes det er gøy, og "knuser" formelig min egen skalle fordi jeg syntes det er orgamisk godt!!!

Jeg har, mer el. mindre, vært innlagt i sammenhengende 2 år, uten å fått bearbeitet noe som helst av all "søppel" som kjører i "fort-film" oppi hodet, døgnet rundt! Klarer ikke å konsentrere meg nok til å "komme igang" på toalettet engang Og alt de har lært meg er noe jeg alltid har visst, nemlig at jeg er null verdt! Og de bekrefter det, gang på gang, ved å svikte og håne meg!

De blir max "bleke om nebbet" et par dager, når jeg nærmest har vært " i grava", for så å omtrent spytte på meg etter et par dager!

Jeg har flere bevis på at jeg ikke har lagt opp til å bli "funnet i tide" o.l.

Har også bevis på at folk i helse og "omsorgs"- yrket har vært klar over at jeg har vært bevisstløs, hvorpå de lot være å ringe ambulanse. Jeg ble liggenes et døgn, i et hus ute i skjærgården, uten at noen gjorde noe. Ei venninde fortalte meg, tre mnd. senere hva som hadde hendt og "ikke hadde hendt" det døgnet !!!

Nå er jeg iferd med å "droppes" av psykiatrien i kommunen også!

Det siste året skulle jeg bygges opp til å flytte for meg selv, men alt har blitt gjort for å slite meg totalt ut. Nå verker det i muskler og ledd, og jeg har fått tildelt et nydelig hus v/ sjøen som kommunen leier ut til meg. De veit et jeg er så godt som død, og dermed kan de nyte sensommeren på den nydelige tomta når de endelig er kvitt meg.....

Ikke engang mamma er et hinder i mørket lenger! Værdens supreste og godeste mor!

j.l.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59476-stemplet-verdil%C3%B8s-i-systemet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanskelig å finne ord til dette... det høres ut som et helvete...og ingenting kan si vil trøste deg, antar jeg.

Jeg er også blant dem som har opplevd mange negative ting i livet, men jeg klarer likevel ikke sette meg inn i hvordan livet må ha artet seg for deg.

..

.....

Alt jeg egentlig har å si er: " en stoooor klem til deg!"

Kjære deg.

Du har hatt det tøft.

Jeg er mor til ei jente på din alder. Hun har også hatt det tøft. Nå er hun på bedringens vei. Hun har fått igjen livsleden og føler hun har et meningsfullt liv.

Hjelpeapparatet sviktet henne, også. Mange faller utenfor i psykiatrien. Mangel på ressurser gjør at en føler seg som en kasteball, og dermed som du sier: En føler seg verdiløs i systemet.

Men du ER ikke verdiløs! Du har verdifulle egenskaper. Du har overlevd over 30 år under umenneskelige forhold. Du må da være et "løvetannbarn".

Håper du fortsetter å kjempe for livet. Tenk hva du kan tilføre helsevesnet og andre "vesen" av erfaringer? Det du forteller er en tankevekker for alle!

Du snakker pent om mamman din. Hun vil nok gjerne ha deg i live lenge ennå.

Opp med nebbet og stå på! Verden trenger sånne som deg.

Kjempeklem fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...