Gå til innhold

Life coach


Gjest ZombieBob

Anbefalte innlegg

Gjest ZombieBob

Hei!

For en liten stund siden var det mye skriverier om såkalte "Life coaches", dvs. mennesker som arbeidet med å rådgi folk i hvordan man bør leve sitt liv.

Sannsynligvis er dette for en stor del bare humbug, der man betaler store summer for råd man enkelt kunne kommet opp med selv. Men akkurat nå har jeg behov for å finne noen å snakke med om litt vanskelige ting, for å få skuta på rett kjøl igjen.

Hvor kan jeg finne noen sånne personer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ZombieBob

Du kan jo først prøve oss her på DOL :_)

Det har jeg da også gjort ved visse anledninger. Og til en viss grad hatt nytte av det.

Men verden er komplisert, det kan være vanskelig å forklare hvorfor ting er som de er i korte meldinger. For å kunne gi verdifulle råd er det viktig å ha en god forståelse for situasjonen. Det tror jeg det er vanskelig å gi gjennom noen få linjer tekst i et diskusjonsforum.

(Så jeg er grundig imponert over dem som tør spørre om råd av typen "jeg har vært sammen med xxx i 5 år, nå fungerer det ikke mer, bør jeg bryte opp?" Hvordan klarer de å oppsummere 5 års samliv på under 100 ord? )

Dessuten, skal jeg ha noe nytte av rådene, må det være en tillit som går begge veier - det synes jeg det er vanskelig å bygge opp her på DOL, der alle i bunn og grunn er anonyme nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...