Gå til innhold

Jobb dilemma - hva gjør jeg?


Irissa

Anbefalte innlegg

Er i litt av et dillemma for øyeblikket.

Har registrert meg hos 2 vikarbyråer - og har fått 11 dagers engasjement hos den ene, som skal begynne nå på fredag.

Samtidig (selvsagt) har jeg som 1 av 2 kandidater blitt presentert for en annen arbeidsgiver, og vi skal i møte på onsdag for å bli presentert. Dette er en fast stilling, og med oppstart før sommerferien (dvs. snarest).

Nå må jeg si fra på det kortvarige vikariatet, om jeg ønsker den, eller ikke. De har akkurat ringt og mast - og jeg vet faktisk ikke hva jeg skal gjøre.

Ærlighet er faktisk det som er mitt svake punkt - jeg er dønn ærlig - og det går ut over meg selv. Klarer ikke små hvite løgner engang :-((

Jeg har også samvittighet, og føler ikke at det er riktig å takke ja til det kortvarige vikariatet, for så å ombestemme meg i siste liten. Det er for uprofft.

I og med at jeg ikke får en avgjørelse før i slutten av uken er jeg i litt av et dilemma.

Takker jeg nei til korttidsvikariatet - og håper at jeg er den personen de velger. Jeg har jo 50% sjanse for ikke å få jobben, også. Eller tar jeg korttidsvikariatet, og håper på at det går greit å forskyve oppstarten hvis jeg får den faste jobben også.

Æsj - kanskje jeg dropper hele greiene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et 11 dagers engasjement er jo ikke mye og rundt en uke vil nok enhver arbeidsgiver klare å vente dersom han har funnet den riktige til jobben.

Tror ærlig talt ikke du risikerer noe ved å ta det korte oppdraget og samtidig gjøre ditt ytterste for å få den faste jobben.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den opprinnelige m&m

11 dager er ingenting. Du sier ja til det korte vikariatet, men sier at du skal til intervju til fast stilling, dersom det er på en av de dagene du skal jobbe. På det intervjuet sier du at du kan begynne når 11-dagers-kontrakten er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...