Gå til innhold

Barnehagepriser


Gjest søker

Anbefalte innlegg

Gjest søker

Vil barnehageprisene i de private også bli på maks 2500kr.pr.mnd. eller er det bare de offentlige som skal bli billigere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I løpet av noen år (2-3?) skal alle være garantert barnehageplass, og maxprisen skal være 1500 kr/mnd, både i offentlige og private barnehager.

Hvordan kommunene skal få råd til både investeringer og drift av disse har imidlertid ikke Stortinget sagt noe om....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av noen år (2-3?) skal alle være garantert barnehageplass, og maxprisen skal være 1500 kr/mnd, både i offentlige og private barnehager.

Hvordan kommunene skal få råd til både investeringer og drift av disse har imidlertid ikke Stortinget sagt noe om....

Hmm... jeg tror det ikke før jeg får se det - men det hadde absolutt ikke gjort noe, nei! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... jeg tror det ikke før jeg får se det - men det hadde absolutt ikke gjort noe, nei! :o)

Dette kommer, det er nok sikkert. Men stakkars kommunene...

Jeg er selv kommunepolitiker, og lei av å hele tiden måtte sette barnehageplasser, skoler og eldre og syke opp mot hverandre på grunn av stadig nye statlige pålegg, mens kommunen bare blir fattigere. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer, det er nok sikkert. Men stakkars kommunene...

Jeg er selv kommunepolitiker, og lei av å hele tiden måtte sette barnehageplasser, skoler og eldre og syke opp mot hverandre på grunn av stadig nye statlige pålegg, mens kommunen bare blir fattigere. :/

Pøh, det er de grådige kommunalt ansattes skyhøye lønnstillegg som velter budsjettene. Slutt å skylde på rikspolitikerne, og still heller krav til de ansatte som bare "hviler på spaden"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh, det er de grådige kommunalt ansattes skyhøye lønnstillegg som velter budsjettene. Slutt å skylde på rikspolitikerne, og still heller krav til de ansatte som bare "hviler på spaden"...

Latterlig argument. Prøv å forstå nå. Min kommune er forøvrig den i fylket med mest effektiv administrasjon. Jeg sier ikke at ting ikke kan bli bedre, men det er en grunn til at det er ordføreropprør over hele landet.

Du skulle prøvd å forvalte en så trang økonomi før du uttalte deg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Latterlig argument. Prøv å forstå nå. Min kommune er forøvrig den i fylket med mest effektiv administrasjon. Jeg sier ikke at ting ikke kan bli bedre, men det er en grunn til at det er ordføreropprør over hele landet.

Du skulle prøvd å forvalte en så trang økonomi før du uttalte deg... ;)

Jeg har mange års erfaring i å forvalte trang økonomi, så det vet jeg det meste om. Riktignok slipper jeg å forholde meg til vinglete politikere som stadig legger nye føringer og prioriteringer til grunn avhengig av avisoppslag og dets like, men når en gjennomsnitllig lærerlønn, førskolelærerlønn, sykepleierlønn, politilønn, brannmannslønn mv har steget eller kommer til å stige med 30-60000 kr i året, så sier det seg selv at lønnskostnadshopp på omlag 20-30% i løpet av få år, må gjøre havoc med budsjettene og muligheten til å produsere kommunale tjenester så lenge ikke inntektene stiger like mye. Grådige ansatte har skylden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...