Gå til innhold

Til legen: clomivid eller annet alt.???


gulla

Anbefalte innlegg

Etter en spontanabort, har jeg ikke hatt regelmessig mens. Var uten mens i nesten 1 år. Ble sendt til spesialist og fikk Clomivid. Tok 5 piller og fikk mens 12 dager etter. Da blødde jeg så mye at jeg ble sendt på legevakten. Det viste seg at livmora har samlet opp hele tiden, men mens alikevel uteble. Prøvde 1 mnd. uten Clomivid, fikk da ikke mens. Forsøkte igjen med 5 piller og fikk mens 12 dager etter. Ønsker å få regelmessig mens og å bli gravid. Clomivid produseres ikke lenger og jeg er tydligvis nødt til å få dette hormontilskuddet for å få mens. Er det noen andre alternativer/medikamenter/metoder?? Har en lege som ikke følger opp og som er vanskelig å få tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

du kan spørre legen din om å få Pergotime som virker akkurat som Clomivid.pergotime er eggløsningsstimulerende hormon.

Skjønner hvordan du har det med legen ,jeg går på pergo. nå men får ingen oppfølging jeg heller.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Clomivid og pergotime inneholder samme stoff, clomifen. Hvis man ikke får eggløsning ved stimulering kan man øke dosen, evt gi tillegg med hormonsprøyter. Jeg synes du skal få henvisning til gynekolog da det tilsynelatende ikke er helt lett å stimulere eggløsningen. Lykke til, vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...