Gå til innhold

Norsk flyktning- og asylpolitikk helt under isen.


conan

Anbefalte innlegg

Nå viser det seg at flykaprerne som kapret og tvang et fly ned på Gardemoen med håndgranater på begynnelsen av 90- tallet, er innvilget opphold i Norge på humanitært grunnlag, etter at de først ble utvist til Russland, sonet straffen sin der etter at Norge hadde stått på hodet og driti kronestykker i vinkler for å sikre en avtale om at russerne ikke vil henrette dem, og etter at Danmark hadde behandlet og avvist asylsøknaden deres, hvilket da er på tvers av gjeldene regelverk i Norge.

Er det hensynet til de øvrige pasasjerene og flymannskapet ombord i flyet UDI har lagt til grunn, tro? Eller kan det være signaleffekten ovenfor andre mennesker i vanskeligstilte land og situasjoner om hvorledes man tar seg til det forgjettede land i vesten, man ønsker å videreformidle?

Uansett er det utforklarlig, og bare understrekter naiviteten i norsk flyktninge og asylpolitikk. Vi kommer til å betale en høy pris for dette i årene fremover....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den familien som vi har kjent nå i 4 år fra Kosovo - fikk beskjed her i forrige måned om å pakke og reise tilbake. Greit nok, de gledet seg til å komme til hjemlandet igjen,- men to barn som er født her i Norge, - med MÅTEN det ble gjort på!!! Det stilte politi klokken HALV 6 på morgenkvisten i mottaket og ga dem to timer å pakke på!!! Herreminhatt,- de kunne da ha ventet noen timer - til det var mer normal tid å stå opp på - for ungenes skyl i det minste.

Sånt er søren meg NAZI-tendenser og aldeles uhørt - og da blir jeg forbannet, når du skriver at de da skal TA inn kjeltringer - men familier blir behandlet som kveg. *PFØY*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk lest dette flere ganger, trodd e jo jeg hadde lest feil. Ja, Norge er et meget "humant" land. Og ryktet sprer seg selvfølgelig.

Det ble slutt med slike flykapringer ,og var ikke grunnen nettopp det at det "lønte " seg dårlig.

Trøste og bære, dette må bli omgjort av UD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...