Gå til innhold

Trenger raskt svar ang. tørrgjær (!)


lysbryter

Anbefalte innlegg

Jeg skal bake, og oppskriften sier "3 x 7g poser tørrgjær".

Jeg har kjøpt vanlig Idun tørrgjær 5 pk, men den sier IKKE noe om hvor mye den inneholder, bare at hver pose tilsvarer ca 50g fersk gjær. Men oppskrifta mi er jo på tørrgjær, ikke fersk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Står det ikke omtrent hvor mye væske du skal bruke pr. pose gjær på posene også ?

Hvis du er i tvil, bruk heller for lite enn for mye, og forleng hevetiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det ikke omtrent hvor mye væske du skal bruke pr. pose gjær på posene også ?

Hvis du er i tvil, bruk heller for lite enn for mye, og forleng hevetiden.

Nei, det står ikke... Jeg skal bake pizza, og da er det kanskje ikke SÅ farlig om jeg bruker for lite?

Har liksom ikke peil på hvor mye 21 gram er... hadde nok trengt stor feilmargin for å tippe ja! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det står ikke... Jeg skal bake pizza, og da er det kanskje ikke SÅ farlig om jeg bruker for lite?

Har liksom ikke peil på hvor mye 21 gram er... hadde nok trengt stor feilmargin for å tippe ja! hehe

Hvor mange pizzaer skal du bake, da ? Til en pizza er ihvertfall en pose rikelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En del oppskrifter sier f.eks. "en halv pakke gjær"... Men jeg vet jo ikke en gang hvor mange gram ei pakke fersk gjær er på, så det er vanskelig å regne seg fram...

Saken er løst... Ringte mora mi jeg. :)

En pose tørrgjær tilsvarer en klump ferskgjær (50 gram).

Dessuten kunne hun fortelle at 1 strøken ss = 10 gram og 1 ts = 5 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...