Gå til innhold

Jeg kan annullere eksamen....men


gnaffel-laffel

Anbefalte innlegg

gnaffel-laffel

...gjelder dette kun fagdagen (hovedmål), eller sidemålseksamenen også. Var vel egentlig bare på fagdagen noen fikk lov til å ha med seg hjelpemidler....så det var vel bare på den det ble urettferdig...

Noen som vet?....tror nemlig ikke nynorsken gikk særlig bra...hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Det er vel ikke du selv som kan annullere eksamen?

Det har hersket tvil om norskeksamen skal annulleres p.g.a tvil ang. bruk av hjelpemiddler.

Men det er vel sensorene og skoleverket som kan finne på å annullere eksamen og ikke den enkelte elev?

Jo tror det kun gjelder fagdagseksamen, for på ressursheftedagen har du jo med deg hjelpemiddler.

Har du hørt noe mere om at norsken skal annulleres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gnaffel-laffel

Hei!

Det er vel ikke du selv som kan annullere eksamen?

Det har hersket tvil om norskeksamen skal annulleres p.g.a tvil ang. bruk av hjelpemiddler.

Men det er vel sensorene og skoleverket som kan finne på å annullere eksamen og ikke den enkelte elev?

Jo tror det kun gjelder fagdagseksamen, for på ressursheftedagen har du jo med deg hjelpemiddler.

Har du hørt noe mere om at norsken skal annulleres?

Ja...de har bestemt at hver enkel elev selv kan velge om de vil beholde eksamenskarakteren i norsk, eller ikke. Hvis eleven ikke beholder karakteren, blir standpunktkarakteren gjeldende.

Det står bare "norsk", men regner med at det er fagdagen det er snakk om...Men det hadde vært så greit om jeg kunne annullert nynorsken....*håpe håpe*

PS: Man kan ikke til vanlig ta med seg hjelpemidler (som f.eks. leksikon) på ressurshefte-dagen, bare eventuelle notater på et A4-ark og selve heftet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja...de har bestemt at hver enkel elev selv kan velge om de vil beholde eksamenskarakteren i norsk, eller ikke. Hvis eleven ikke beholder karakteren, blir standpunktkarakteren gjeldende.

Det står bare "norsk", men regner med at det er fagdagen det er snakk om...Men det hadde vært så greit om jeg kunne annullert nynorsken....*håpe håpe*

PS: Man kan ikke til vanlig ta med seg hjelpemidler (som f.eks. leksikon) på ressurshefte-dagen, bare eventuelle notater på et A4-ark og selve heftet...

Ja vel så de har kommet til enighet da.

Da vil det si at de fleste har fått en karakter som ligger å venter på å bli sendt ut :-)

Det er vel slik at når vi mottar karakteren så kan vi bestemme om vi vil ha den eller ikke?

Så privatistene må uansett beholde den for vist ikke så kommer de ikke inn på skoler til høsten?

Eller, kanskje det er slik at de kan bruke den nå til opptak for høsten og alikevel gå opp til ny om høsten?

Det er så mye tull med dette. Ja, ja, karakterene kommer vel høyst sannsynlig snart da.

På tide gitt :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest epletre

Ja...de har bestemt at hver enkel elev selv kan velge om de vil beholde eksamenskarakteren i norsk, eller ikke. Hvis eleven ikke beholder karakteren, blir standpunktkarakteren gjeldende.

Det står bare "norsk", men regner med at det er fagdagen det er snakk om...Men det hadde vært så greit om jeg kunne annullert nynorsken....*håpe håpe*

PS: Man kan ikke til vanlig ta med seg hjelpemidler (som f.eks. leksikon) på ressurshefte-dagen, bare eventuelle notater på et A4-ark og selve heftet...

er du sikker på at vi kan velge dette??

hvor har du hørt det?

når ble det bestemt?

har ikke hørt noe vi her i Stavanger ang det!men så går jeg på en drittskole óg da!!!

leser til norsk muntlig nå:-( HJELP!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gnaffel-laffel

er du sikker på at vi kan velge dette??

hvor har du hørt det?

når ble det bestemt?

har ikke hørt noe vi her i Stavanger ang det!men så går jeg på en drittskole óg da!!!

leser til norsk muntlig nå:-( HJELP!!

Det står på TeksTV på NRK i alle fall....virker som om de akkurat har bestemt seg for dette....

Lykke til på eksamen da...:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gnaffel-laffel

Ja vel så de har kommet til enighet da.

Da vil det si at de fleste har fått en karakter som ligger å venter på å bli sendt ut :-)

Det er vel slik at når vi mottar karakteren så kan vi bestemme om vi vil ha den eller ikke?

Så privatistene må uansett beholde den for vist ikke så kommer de ikke inn på skoler til høsten?

Eller, kanskje det er slik at de kan bruke den nå til opptak for høsten og alikevel gå opp til ny om høsten?

Det er så mye tull med dette. Ja, ja, karakterene kommer vel høyst sannsynlig snart da.

På tide gitt :-))

Mye pes med dette ja....aner ikke hva som skjer med privatistene....

Sensuren faller førstkommende fredag her hos oss...*tålig spent*, så du får vel karakterene da du også! (men da er jeg på Kreta.....sommer og soooool!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest epletre

Det står på TeksTV på NRK i alle fall....virker som om de akkurat har bestemt seg for dette....

Lykke til på eksamen da...:o)

Tusen takk :-)

Jeg trenger det!

det var godt at vi fikk anullere eksamenskarakteren. Hadde nåkk strøket jeg:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gnaffel-laffel

Tusen takk :-)

Jeg trenger det!

det var godt at vi fikk anullere eksamenskarakteren. Hadde nåkk strøket jeg:-(

Hehe...såpass ja...Jeg var dritheldig på fagdagen...fikk akkurat det jeg hadde holdt foredrag om mindre enn en uke tidligere...bare skrev ned foredraget mitt jeg...husket mye.

Men nynorsken derimot..*urk*

Utrolig kjipt å komme opp i norsk muntlig! Sinnsykt mye pensum...Mange som kom opp i norsk i år. Hoppet over meg på lista..gjorde ikke noe det. Jeg var den eneste i klassen som ikke kom opp i tysk i fjor. Har aldri kommet opp i eksamen, jeg..(unntatt de fire obligatoriske i år da). Ligger i genene, tror jeg :o)

I kveld er det skoleavslutning.....så nå er jeg ferdig med 12 årsskolegang....rart!...men DEILIG!!!!!! wiiiiiiiiiiii

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...