Gå til innhold

maten og kontrollen....

Anbefalte innlegg

Gjest dukke

Skriver vist bare når jeg er neffor om dagen,men vil prøve å fortelle hva jeg har lært om meg selv og maten i det siste.Jeg blir som en såpeopera dere kan følge med på:-))

Vel....meg og maten...ett helvete på jord.Følte det gikk så utrolig bra.Spiste sundt og ordna opp i mine problem med økon og jobben....ingenting skulle lage vansker for meg........trodde jeg.Men så skjønner dere,så ble det varme her på traktene.Molde koka og jeg det samme og følelsen av å spise en iskald is,den ble stor.Jeg trørte ikke ta den isen...var livredd for å miste kontrollen jeg nå hadde funnet.Jeg var sjefen ikke maten......det jeg ikke så var att forsatt var maten min sjef....jeg trodde jeg var sjefen.Var hos matlegen.....spurte om råd ang den isen.Sa jeg syntes det var utrolig vanskelig att en forbanna is kunne lage så masse helvete for meg.Jeg gikk og tenkte på isen....og så etter råd så kjøpte jeg den isen.Den smakte ikke godt,og jeg ble kvalm og sjuk av den.lenge siden sukker og fett var inntatt.MEN.......

Ja den isen fikk masse følelser i sving,og jeg datt helt vekk.Det høres sikkert så enkelt ut følge klokka og maten......men nei...ikke det.

Da jeg tok den isen mista jeg helt kontrollen av alt igjen.Det jeg hadde bygd opp,falt vekk.Og nå er jeg uten kontroll igjen i livet mitt.......søthunger og følelsen av å ville ha en annen følelese enn uten kontroll,blir tatt ut i mat.Jeg spiser meg rett sjuk.

Ikke sikkert noen her fatter hva jeg mener med alt det her,men....jeg forstår og jeg har fått skrevet.....

Håper så klart jeg klarer ta igjen den kontrollen jeg har tapt.Men jeg håper også jeg en dag jeg kan føle maten ikke er kontrollerrer mitt liv.En dag så vil jeg føle jeg er min egen herre.......ikke mate som er herre over meg.Att jeg ikke tenker må ha må ha må ha må ha...for å slippe føle jeg ikke har kontroll.Den dagen maten er en naturlig del av min hverdag.Den dagen jeg ikke tenker på maten....den dagen jeg ikke tenker på hvor mange skiver jeg tar,men det er naturlig å ta bare to.Den dagen håper jeg kommer,men den dagen så tenker jeg ikke på jeg har den,for da er maten blitt en venn.

Jeg håper dere alle får en fin sommer...jeg selv skal ha en tre uker lang ferie nå....drar langtvekkistan:-)

Skal bade,bade,bade og kose meg gløgg i hjel.

Masse tanker fra meg.(ble ett pussig innlegg,men det er fra ei pussig dame så det erke rart;-))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59898-maten-og-kontrollen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

gnaffel-laffel

Hei hei, vennen!

Sender en stoor stå-på og oppmuntringsklems fra meg.....Du er så flink som jobber med maten.....er ikke lett det der.

Prøv å kose deg masse i ferien! I overimorgen reiser jeg til Kreta...da skal i alle fall jeg kose meg :o)

Ha en fin ferie....tenker på deg!

Klemser fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59898-maten-og-kontrollen/#findComment-258388
Del på andre sider

Gjest dukke

Hei hei, vennen!

Sender en stoor stå-på og oppmuntringsklems fra meg.....Du er så flink som jobber med maten.....er ikke lett det der.

Prøv å kose deg masse i ferien! I overimorgen reiser jeg til Kreta...da skal i alle fall jeg kose meg :o)

Ha en fin ferie....tenker på deg!

Klemser fra

Kreta du.....vel du får ha en megatopp tur da smukka.Jeg drar på tur først ei uke i damark og så ei uke i paris,og ei uke i bilen opp og ned:-))men det blir kos.

Håppas vi sees da etter turan vårs:-)

Og du...takk for fine ord.

Hade godt

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59898-maten-og-kontrollen/#findComment-258406
Del på andre sider

Hei, vennen min...

Jeg har det nesten på samme måte som deg for tiden, har følt at jeg har hatt 'kontroll' en periode. Tror at det har kommet av medisinene jeg har fått, og at de har funka som de skal. Men i går kveld 'raste' alt sammen igjen... -helt uten grunn, liksom... - og den nedturen våknet jeg med i dag tidlig også... - Ting har 'sklidd ut' på ny...

Og dette gjør 'nedturen' dobbelt så tøff... - så du er vel klar over at jeg føler med deg, dukka mi'... Dette er et helvete, og jeg vil sende over til deg det jeg klarer av styrke og positive 'vibber'... -om en liten stund, skal jeg ta med meg bikkjene ut i skauen og 'gå av meg nedturen'. Det er sånn jeg henter styrke. Jeg nekter å la dette ta overhånd igjen....

Men lille dukke-vennen min... jeg har mistet mailadressen din, for pc'n min var litt syk en stund... Kan du ikke sende den til meg da?

*klemmer masse*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59898-maten-og-kontrollen/#findComment-258727
Del på andre sider

Gjest dukke

Hei, vennen min...

Jeg har det nesten på samme måte som deg for tiden, har følt at jeg har hatt 'kontroll' en periode. Tror at det har kommet av medisinene jeg har fått, og at de har funka som de skal. Men i går kveld 'raste' alt sammen igjen... -helt uten grunn, liksom... - og den nedturen våknet jeg med i dag tidlig også... - Ting har 'sklidd ut' på ny...

Og dette gjør 'nedturen' dobbelt så tøff... - så du er vel klar over at jeg føler med deg, dukka mi'... Dette er et helvete, og jeg vil sende over til deg det jeg klarer av styrke og positive 'vibber'... -om en liten stund, skal jeg ta med meg bikkjene ut i skauen og 'gå av meg nedturen'. Det er sånn jeg henter styrke. Jeg nekter å la dette ta overhånd igjen....

Men lille dukke-vennen min... jeg har mistet mailadressen din, for pc'n min var litt syk en stund... Kan du ikke sende den til meg da?

*klemmer masse*

Godt vennen du forstår.....dette er virkelig ett helvete.Var foresten på so i dag og leverte alle mine reg........så får jeg håpe på hjelp da:-)

Og du...klart du skal få adr mi snuppa:-))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59898-maten-og-kontrollen/#findComment-259153
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...