Gå til innhold

Dette kan IKKE stemme.....!


Gjest hjelp meg folkens!

Anbefalte innlegg

Gjest hjelp meg folkens!

En kamerat av meg påstår følgende:

Hvis jeg låner 2 millioner i banken må jeg regne med å betale 4 millioner i renter, dvs. 6 millioner tilsammen!!! Kan dette stemme da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest dyrtgitt

Kan det ikke? *tar fram gamle økonomibøker*

Det stemmer ikke helt - men det er jaggu ikke langt unna!

La oss si at du låner 2 mill til kjøp av bolig, betaler tilbake (annuitet) over 25 år, til en rente på 7,55. Da vil du ha betalt tilbake tilsammen 4,5 millioner - altså de 2 du lånte og 2,5 i renter....

Det er DYRT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ikke helt - men det er jaggu ikke langt unna!

La oss si at du låner 2 mill til kjøp av bolig, betaler tilbake (annuitet) over 25 år, til en rente på 7,55. Da vil du ha betalt tilbake tilsammen 4,5 millioner - altså de 2 du lånte og 2,5 i renter....

Det er DYRT!

*gisp* *dobbeltgisp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du låner 2 mill over 25 år med 8,10% rente, månedlige, etterskudssvis beregnet avdrag, betaler du 2639400 kr i rente på lånet over hele løpetiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har nok tatt littegranne hardt i.

Jeg spurte en venninne av meg som jobber i bank, og generelt kan du si at du betaler tilbake noe mer enn det dobbelte av hva du lånte, pluss litt til. Det er tatt ut i fra dagens rente, men det er jo umulig å spå hva renten er om ti eller femten, tjue år f.eks.

Låner du en million, betaler du tilbake minst to o.s.v.

Låner du to millioner, som du skrev, så betaler du tilbake over fire millioner. Noen andre i tråden her skriver fire og en halv million, og det kan vel stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...