Gå til innhold

Seboreisk eksem i hodebunn...

Anbefalte innlegg

Har fått diagnosen seboreisk eksem i hodebunn, på ørene og mellom fingre...

Fikk beskjed av legen at det ville gå bort av seg selv, for å så komme tilbake av og til. Spesielt ville det bli bedre når sola og varmen satt inn. Har hatt dette nå konstant siden januar, og det er ikke noe tegn til bedring.

Noen ganger er eksemen så hissig at det væsker og renner. har også mistet en del hår som følge av dette... Bruker Locoid oppløsning og salve, men det lindrer bare kløen litt - eksemen forsvinner ikke.

I "bedre "perioder er hodebunnen meget tørr, og huden skaller av i store flak. pga dette går jeg konstant med hatter og slikt når jeg er ute blandt folk - for jeg ser jo ikke ut med de hårløse partiene og all flassen...

Bruker bare lactacydshampo, og har sluttet helt med hårprodukter. Men jeg blir jo ikke bedre!!

Før farget jeg håret mitt konstant og brukte mye hårprodukter. jeg begynner og lure på om det er dette som er årsaken til eksemen, og at det slettest ikke dreier seg om seboreisk eksem....

I den hårfargen jeg brukte et par ganger før eksemen kom, var der et stoff som heter Fenylendiamin, etter å ha søkt på nettet har jeg funnet ut at dette er et ekstremt giftig stoff!! Noen som vet mer om dette?

Når det gjelder eksemen, så håper jeg at det er noen som kan bidra med gode råd og vink for hvordan jeg kan bli bedre.. dette går på psyken løs, jeg orker snart ikke mer!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59946-seboreisk-eksem-i-hodebunn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest PecMan

Har ein bror som har dette til ei viss grad i ansiktet, og han brukte tidlegare Tyrolersalve med god effekt. No går han på en cocktail av B-vitaminer (niacin, biotin, b5, molybdenum) m.m oralt, kombinert med rein lynghonning uttynna i vatn som han lar sitte på i nokre timare kvar kveld.

For haudebotnen så har eg ikkje anna råd enn å prøve Head&Shoulders, viss du ikkje alt har gjort dette. For flass og sopp så er det lite som er betre enn denne, så lenge huda tåler denne.

Ellers anbefalar eg deg å sjekke ut alt.skincare på Google groups, der er det veldig mykje bra info.

• 1 måned senere...

Jeg har hatt god virkning av fungoral shampo som selges på apoteket.

Ellers kan du få resept på fungoral krem hos legen til eksem andre steder enn hodebunn.

Jeg har seboreisk eksem. Eneste som funker for meg er Bio+ Balance Natural(hvit og grønn flaske). Prøvd et par andre Bio+ sjampoer også, men de funka ikke så godt. Har prøvd fungoral(den er jo så sterk på hodebunnen også), og masse forskjellige flassjampoer etc, uten at det har funka. Før jeg begynte med denne sjampoen hadde jeg sånn "flasskaker" oppi huet. Men jeg har ikke flass, for jeg flasser i ansiktet også hvis jeg ikke bruker kremer.

• 3 uker senere...
  • 2 år senere...

Jeg har hatt tilsvarende symptomer etter at jeg farget håret og bleket det igjen med et avfargingsmiddel; etter dette har jeg hatt ekstrem utvikling av seborreisk eksem i hodebunn + nesevinger, kinn og i øre. Håravfallet har blitt noe stabilisert etter bruk av Selukos hår sjampo, som er reseptfritt og inneholder selensulfid. Utover dette ser det ut til at det ikke blir bedre, og riktig diagnose er trolig ikke stilt siden problemene oppstod 2,5 år siden.

• 1 år senere...

Annonse

Prøv Backtobasics olivensåpe, http://www.backtobasic.no. Du får den på helsekostbutikker. Jeg har lenge vært plaget med seboreisk eksem(har ikke fått diagnose, men har alle symptomer), og prøvd det meste. Nylig prøvde jeg denne såpen, og jeg merker bedring. Det er tidlig å noe sikkert om virkningsgraden, men det virker lovende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...