Gå til innhold

Overgang til nye regler


Gjest Koko

Anbefalte innlegg

Jeg har gått på med. rehab. siden november 1999. Pr 1/1 i år ble utregningsreglene for rehab.penger endret. De skal nå være 66% av lønnen man hadde før man ble syk.

Men jeg mottar (brutto) langt mindre enn 66% av min gamle bruttolønn. Er det slik at regelen om de 66% bare gjelder de som er så "heldige" å begynne på rehabilitering i år? Man skulle jo tro at det burde gjelde alle...

Hvis så er tilfelle, hvordan skal da min rehab regnes ut, hvis det ikke er 66% av min tidligere bruttolønn?

Et annet spørsmål om Ung ufør:

Jeg kommer nå til å søke om uføretrygd. Jeg er 30 år, men min sykdomshistorie går tilbake til fødselen. Jeg gikk på rehab fra 1993-1995. Deretter har jeg jobbet litt før jeg igjen ble syk i 1998. Gikk på sykepenger til 1999 for så å gå over på rehab igjen.

Kvalifiserer jeg automatisk til Ung ufør, eller er det et skjønnsspørsmål (les: jeg må kjempe for det)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Nye regler gjelder kun nye tilfeller.

Ung ufør må du kjempe for hvis ikke du har hatt stønad helt fra 1997 - du må dokumentere alvorlig og varig sykdom.

Gamle utregningsregler for rehab.penger følger reglene for uførepensjon, se trygdehjelpen.no for detaljene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...