Gå til innhold

Dvd


SierDuDet

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke DVD-spiller, men tenkte å kjøpe det nå.

Kan noen anbefale en ok en? Jeg har lite greie på dette, soner, sonefri, sone 2 - jeg veit a`faen hva alt dette betyr, men fortell meg nå hvor landet ligger og hva jeg bør kjøpe.

Gidder ikke ruinere meg på dette, så noen superspiller skal jeg ikke ha.

Thanks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei SDD

Jeg begynte å skrive et forklarende innlegg til deg... go tenkte jeg skulle slenge med en link som forklarte litt..... fant ut at denne siden forklarer det mye bedre enn jeg gjør:

http://www.home.no/steffe/dvdsoner.htm

Forøvrig finner du flere linker hvis du søker på "DVD soner" på google

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DVD-spiller kan bare anbefales på det sterkeste. T.o.m. den gamle forsterkeren min hørtes knallbra ut, og bildet - sylskarpt. Har forøvrig kjøpt ny surroundforsterker. Livet er kanskje ikke perfekt, men det hjelper.... ;-)

At den er sonefri (som du kan lese om i linken under) er et must. Jeg har pirat DVD'en fra østen og importerte fra statene og alt funker greit. De aller fleste spillerne kan gjøres sonefrie hvis ikke de allerede er det.

Piratfilmene fra østen koster ca kr 10,-/stk. Kvaliteten varierer men er ofte dårlig. Jeg fikk inn et lass fra en kompis som var på ferie der. Kjøper nok ikke flere derfra. Er selvsagt ikke norsk tekst.

Direkteimport av filmer fra USA er tingen med gode, effektfulle filmer. Man får da beste kvalitet, både lyd og spesielt bilde er da meget bra. Kvaliteten forringes ofte litt da de omgjøres til sone 2. Foruten at disse ikke er tekstet, er bakdelen at de er dyre.

Alle leiefilmer er selvsagt sone 2.

Ellers bør DVD-spilleren kunne lese de fleste formater og plater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Hvis du er som mannfolk flest, synes du sikkert det er rasende festlig med Playstation. så jeg foreslår at du slår to fluer i en smekk og kjøper deg P2. DVD`en på den er ihvertfall helt ok! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DVD-spiller kan bare anbefales på det sterkeste. T.o.m. den gamle forsterkeren min hørtes knallbra ut, og bildet - sylskarpt. Har forøvrig kjøpt ny surroundforsterker. Livet er kanskje ikke perfekt, men det hjelper.... ;-)

At den er sonefri (som du kan lese om i linken under) er et must. Jeg har pirat DVD'en fra østen og importerte fra statene og alt funker greit. De aller fleste spillerne kan gjøres sonefrie hvis ikke de allerede er det.

Piratfilmene fra østen koster ca kr 10,-/stk. Kvaliteten varierer men er ofte dårlig. Jeg fikk inn et lass fra en kompis som var på ferie der. Kjøper nok ikke flere derfra. Er selvsagt ikke norsk tekst.

Direkteimport av filmer fra USA er tingen med gode, effektfulle filmer. Man får da beste kvalitet, både lyd og spesielt bilde er da meget bra. Kvaliteten forringes ofte litt da de omgjøres til sone 2. Foruten at disse ikke er tekstet, er bakdelen at de er dyre.

Alle leiefilmer er selvsagt sone 2.

Ellers bør DVD-spilleren kunne lese de fleste formater og plater.

Men du.. hvor får man kjøpt en sånn som leser de fleste formater, og hvor mye bør jeg legge ut for en spiller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det BESTE og BILLIGSTE er å kjøpe en playstation 2. Helt suveren dvd spiller. Men nå sier vel du at du vil ha sonefri, men det er null problem. Du kjøper en liten duppedings som ligner helt på de minnebrikkene til playstation 2, som du setter der du har minnebrikker til vanlig og dermed har du sonefri. Denne kostet 349 kr. Kjøpe meg selv en slik på coop OBS i Ålesund i går. Helt genialt.

Da får da får du kjørt alle slags dvd filmer du vil.......

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du.. hvor får man kjøpt en sånn som leser de fleste formater, og hvor mye bør jeg legge ut for en spiller?

Kjøp playstation 2, og en slik minnebrikke så får du sonefri på ps2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøpe min. Jeg skal selge, og kjøpe en med bedre lyd. Bildekvaliteten er meget god. Og den kun fått god kritikk.

Det er en Pioneer dvd 535. Den spiller Cd-r, cd-rw, vanlig cd, videocd, og dvd sone2.

Når det gjelder sonetullet, så er det en bagatell idag. Det var bare i begynnelsen, når det kun kom ut dvd'er med masse bonus i usa, og helt enkle dvd'er i europa.

Såfremt du ik skal importere masse masse filmer, , så er den helt ok å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du.. hvor får man kjøpt en sånn som leser de fleste formater, og hvor mye bør jeg legge ut for en spiller?

Den jeg selger leser alt unntatt, DvdAudio, og SACD. Samt at den kan gjøres sonefri for en billig penge. Da får du en perfekt dvd-spiller til en billig penge.

Grunnen til at jeg ik har gjort den sonefri, er at jeg ik ville sende den sørover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du.. hvor får man kjøpt en sånn som leser de fleste formater, og hvor mye bør jeg legge ut for en spiller?

Ikke lett aa svare paa det der.

Her ser du noen priseksempler: http://www.avhifi.no/shop/html/DVDspillere.html

Som du ser er det forskiellige typer DVD-spillere til forskiellige prisklasser. Har ikke lest tester paa DVD-spillere paa en stund saa er ikke oppdatert der. Man faar selvsagt billigere og dyrere spillere. Den HK DVD-25 er vel saann midt paa treet, vet bare at den gamle DVD-1 av Harman Kardon var veldig bra den gangen.

Hadde lest litt tester om ieg var deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labia Majoris

Kjøpte dvd på Rimi for en stund siden. Kosta bare 1000,- kr. Kanskje ikke markedets beste, men den duger lenge nok den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...