Gå til innhold

til lege/og andre. marerittetm hvordan komme seg ut av d svarte hullet??


Gjest angel fra småprat

Anbefalte innlegg

Gjest angel fra småprat

Nå har jeg virkelig gått inn for å klare å bli frisk, men hvordan skal jeg klare d? når den ene delen i meg vet at lille fornuftige meg trenger mat, mens den andre ikke vil ha? D er en kamp for hver dag...

Hater meg selv for den jeg er, roter bare til livet mitt:( Hvorfor skal alt alltid være så forbasket vanskelig? Har slitt med anorexia siden jul. D har gradvis utvikla seg. Begynte først med en periode der jeg var veldig deprimert og spiste nesten ingenting, så ble det bedre, men rund vinterferien fikk jeg et kick om atte jeg måtte slanke meg. D gikk bra i begynnelsen, men så raste alt... D går i bølger. Jeg er ikke alvorlig syk, men ikke frisk heller... prøver å bli d, selv om fordøyelsen er ødelagt. Hvordan kan jeg begynne å spise normalt uten å gå opp i kilo? For d er kiloene som er problemet. Når jeg er hjemme veier jeg meg rimelig ofte...

Kunne like gjeren vært død, for hvem ville ha savna meg? Sånn tenker jeg ofte, men jeg vet at d er normalt. D er jo mange grunner til at jeg fikk sf... ble mobba på barneskolen/ungdomskolen, problemer hjemme osv...

Lurer bare på hvordan jeg skal bli frisk. Lurer også på om d koster noe å gå til senteret for sf? hvordan fungerer d??

Hilsen Angel81...

d er d jeg kaller meg for på småprat:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christiane

Senter for sf koster ingenting, ikke der jeg har gått ihvertfall. De får du kontakt med igjennom IKS.

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senter for sf koster ingenting, ikke der jeg har gått ihvertfall. De får du kontakt med igjennom IKS.

Lykke til !

Hei

Bare lurer på hva senter for sf er for noe, og hvor finnes det?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Sundgot Schneider, lege

Kjære angel fra småprat. Du har virkelig gått inn for å klare å bli frisk. Det er et kjempefint utgangspunkt.Du beskriver en del vanskelige ting som du har opplevd og som sikkert har vært mer enn tøfft for deg å stå i; depresjon, mobbing både på skole og hjemme. Jeg lurer på om du har hatt noen tanker om at du kanskje trenger profesjonell hjelp av psykiater eller psykolog. Hvis du går til en lege og han/hun henviser deg til en psykiater/psykolog som har avtale med trygdekontoret må du betale opptil 1300, -kr selv,som også gjelder annen medisinsk behandling, etterpå får du frikort. Du har ikke hatt sf så lenge, men har slitt med andre problemer som er med på å skade selvfølelsen.Det kan ofte ta lang tid å jobbe seg ut av sf, jeg vil derfor på det sterkeste anbefale deg å ta kontakt med hjelpeapparatet. Lykke til !

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...