Gå til innhold

Fjerne sting på sterilisert katt?


Gjest Tullemora

Anbefalte innlegg

Gjest Tullemora

Katten min ble sterilisert for noen dagen siden (hunnkatt). Veteinæren sa ingenting om fjerning av stingene.

Noen som vet om de skal fjernes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja.... Da vi steriliserte katten vår så sa dyrlegen at vist ikke katten hadde tatt stinga selv innen 3 uker skulle vi ta hun med tilbake. Katten vår tok selv stingene etter 2 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos dyrlegen i dag og sydde etter å fjernet en liten cyste. Da fikk jeg beskjed om å ta stingene etter 10 dager. Kunne visst gjøre det selv, men det tror jeg ikke blir aktuelt for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis veterinæren har sydd "innvendig" eller i huden med tråd som forsvinner av seg selv behøver de ikke å fjernes. Hvis det er sydd i huden med tråd som _ikke_ forsvinner av seg selv, skal de fjernes etter 10-12 dager. Enig - ring og spør :-) Veterinæren pleier alltid si fra hvis stingene skal fjernes, men det kan jo skje at man glemmer seg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om stingene skal fjernes eller ikke avhenger av hva veterinæren har sydd med.

Har h*n sydd med såkalt selvoppløsende tråd, eller har brukt sårlim, forsvinner den av seg selv når såret gror. Har h*n sydd med vanlig operasjonstråd eller brukt metallklips må stingene fjernes. Dette gjøres normalt etter 10-14 dager, og hos de fleste veterinærer er dette inkludert i prisen du har betalt for kastrering.

Uansett. Ring veterinæren din og spør, du. Og husk at pus må holdes inne til stingene er tatt/såret er grodd uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...