Gå til innhold

Nå er jeg virkelig ille ute økonomisk!


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Har blitt gravid (ufrivvillig)

Dagpengene mine stopper opp om 4 mnd.

Og det betyr at jeg står uten svangerskapspenger når den tid kommer.

Her hvor vi bor er det lite jobber, og vanskelig å få jobb. Og det gjør jo i hvertfall ikke saken bedre at jeg nå er gravid! Ingen vil vel annsette en som er gravid (?)

Har forresten termin i februar.

Vi har nettopp kjøpt oss hus, og følte at alt kom til å bli så bra. Men plutselig skjer dette, og alt blir snudd på hodet.

Jeg har ikke lyst til å ta abort - få tårer i øynene bare ved tanken!

Lurer på om det er noen slags form for støtte som jeg har krav på.....

Og om jeg kan søke på arbeidskontoret om å få forlenget arbeidsledighetstrygden på en måte?

Plages myye med eksem, og har en deltids-vaskejobb i tilegg til trygden.

Eksem er noe som jeg har plagdes mye med under begge de andre svangerskapene.

Er eksemen nok grunn til å bli sykmeldt?

Vasking og eksem går jo ikke så godt sammen akkurat da.

Kan jeg få fødselspenger i tiden før permisjon, fordi jeg ikke greier å jobbe med eksem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Om 4 mndr er det mindre enn 12 uker igjen til termin, så du kan velge å begynne på fødselspengene når dagpengene opphører. Fødselspengene blir da regnet ut fra inntekt de beste 6 mndr av de siste 10 mndr før du begynner på permisjonen (denne egelen gjelder KUN når du har dagpenger frem til den dagen du beg. på perm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...