Gå til innhold

Møkkalei!!!


Gjest forb****

Anbefalte innlegg

Gjest forb****

Å!!!!! Jeg er så forbanna at jeg kunne sprekke! Den

helsikes familien min legger seg opp i absolutt

ALT vi foretar oss! Besteforeldrene mine er

desidert verst, de plager livet av tanta mi også. For

eksempel: Vi har tomt og skal begynne å bygge

ganske snart. Alle vet mye bedre enn oss hva vi

trenger av plass. Ikke gjør sånn, ikke ha parkett på

gulvene for det har dere ikke råd til osv osv. Det er

da vel ingen som vet bedre enn oss selv hva vi har

råd til og ikke??? Vi skal ikke ha husbankhus, av

den gode grunn at vi vil ha soverom på loftet og

bruke plassen nede til andre ting. Og vi vil ha god

plass (rundt 125 kvm) For det første er det jo ikke

snakk om noen privatfinansiering, for det "har dere

ikke råd til", og dere må tenke på ditt og tenke på

datt. Jeg klikker snart!

Og av utstyr til babyen som kommer går det jo an

å få så mye fint, billig brukt! Jada, jeg vet det! Men

når vi har råd til å gjøre det på "vår" måte så hvorfor

i helsike skal de legge seg opp i det? Vi har aldri

spurt noen etter ei krone, vi klarer oss godt! Ikke

kan vi si at vi har vert ute og kost oss en kveld på

f.eks restaurant, for "dere skal jo bygge og trenger

pengene"

Og så er det bil da... Vi har en, men skal kjøpe en

til slik at vi har hver vår. "Hva skal dere med det???

Dere har jo bil!" Og selvsagt er det noe å utsette

på alle biler vi finner og vurderer. Enten er det rust,

eller så er det motoren eller dekk eller noe annet

dritt de kommer på. Jeg er så møkka lei av at de

skal ha noe å si i absolutt alle saker!

Tviler på at noen har giddet å lese så langt, men

det var godt å få det ut!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært oppi lignende situasjoner selv.

Du må minne deg selv på at de bare bryr seg om deg, selv så utrolig det høres ut. Og mennesker som har levd lenger enn en selv har en tendens til å ville bruke "livserfaringen" sin...

Du må enten bare se bort fra det, gjør det på din måte og si ved protester at "sånn blir det fordi jeg sier det og dermed basta."

Hvis dette er vanskelig bør du ha en diskusjon med personene det gjelder. Men da er det viktig å være rolig og ha i bakhodet at de bare vil ditt beste. Unødvendig å såre noen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at det er irriterende.Men tror du ikke at de egentlig bare er redde for dere? At dette er deres måte å vise det på.

Kan du ikke si ifra på en pen måte neste gang,at dere vet hvordan dere vil ha det,og er takknemlige for råd .....når dere spør om dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært oppi lignende situasjoner selv.

Du må minne deg selv på at de bare bryr seg om deg, selv så utrolig det høres ut. Og mennesker som har levd lenger enn en selv har en tendens til å ville bruke "livserfaringen" sin...

Du må enten bare se bort fra det, gjør det på din måte og si ved protester at "sånn blir det fordi jeg sier det og dermed basta."

Hvis dette er vanskelig bør du ha en diskusjon med personene det gjelder. Men da er det viktig å være rolig og ha i bakhodet at de bare vil ditt beste. Unødvendig å såre noen!

Er det noe ondskap i dette, eller er det bare misforstått hjelpsomhet? Man blir overkjørt KUN hvis man tillater det selv.Si fra på en høflig måte at dette høres greit ut,men at det ikke passer for dere.Mange tror at det som er rett og fornuftig for dem,også er det for andre. Du har dine egne meninger om hva som er riktig for deg. Smil vær grei,men gjør det som er rett for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei forb.!

ER det ikke bra at vi kan bruke Doktoronline til å frese ting ut av oss. Det slår meg mer og mer hvor mye et slikt helseforum kan bidra til å hjelpe oss selv.

Jeg forstår at du er temmelig lei og frustrert. Sørg for å være på linje med partneren din i husbygging, økonomi og baby-saker. Da vil dere klare dere godt mot familiens bedrevitende brysomhet.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...