Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest retvizan

Jeg hadde skrevet laaang mail til deg tidligere i dag, ble avbrutt og trodde jeg hadde lagt den på drafts, men nå er den borte!!! :-( Må ha klikka på noe annet i stedet. Vet ikke om det blir en ny før jeg reiser, får besøk, forhåpentligvis kort, litt seinere i kveld og holder på med å organisere denne hytte-ferie-for-voksne-barn-og-kreatur. *Pes*

Sender capsen i morgen, instrukser - he he, ikke så mange da - følger på sms. Ringte legesenteret i dag for ny, og mulig aktiv :-) , sjukemelding, og fikk vite at legen min skal slutte. Må til med lege nr 3 på under et halvt år. Gjør ikke meg så mye egentlig, bare de gjør jobben sin så driter jeg i om jeg ikke husker navnene. ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60092-raglan/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest retvizan

I dag har vi kjøpt sykkelsete også, og nå er det stil over gamla du.

Med småtten bak og capsen godt trukket ned i pannen ;-))

Har handla i dag jeg også, sko og slippers til snuppa + noen remedier til den hårfarginga hennes. Fargen ble nesten helt lik den hun allerede hadde, bortsett fra et aldri så lite snev av orange. *Knis* -Det ble ikke helt sånn som jeg hadde trodd, sa hun da håret hadde tørka, og så litt resignert: -Men det lukter ihvertfall godt.

JA! Også laga jeg nanna's laksesuppe i dag! DET var snadder, høvdingen innvilga seg til og med vin til maten og venninna mi som kom litt seinere slafsa godt i seg hu også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60092-raglan/#findComment-259727
Del på andre sider

Har handla i dag jeg også, sko og slippers til snuppa + noen remedier til den hårfarginga hennes. Fargen ble nesten helt lik den hun allerede hadde, bortsett fra et aldri så lite snev av orange. *Knis* -Det ble ikke helt sånn som jeg hadde trodd, sa hun da håret hadde tørka, og så litt resignert: -Men det lukter ihvertfall godt.

JA! Også laga jeg nanna's laksesuppe i dag! DET var snadder, høvdingen innvilga seg til og med vin til maten og venninna mi som kom litt seinere slafsa godt i seg hu også.

Vi har vasket hus ( skulle vært gjort for en uke siden) handlet mat ( ble over 1100,- og jeg ble sur)montert sykkelsete og bakt 4 solsikkebrød.

Var det vanskelig å lage laksesuppe - har du oppskriften ??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60092-raglan/#findComment-259736
Del på andre sider

Gjest retvizan

Vi har vasket hus ( skulle vært gjort for en uke siden) handlet mat ( ble over 1100,- og jeg ble sur)montert sykkelsete og bakt 4 solsikkebrød.

Var det vanskelig å lage laksesuppe - har du oppskriften ??

Lei av torsk? ;-)

Fikk den av nanna i går, bare klipper og limer litt:

1-2 gulrøtter, litt sellerirot, 1 løk, 3 fedd hvitløk - kuttes fint og freses i litt olje. Kan også bruke andre rotgrønnsaker. Hiv oppi vann som tilsvarer mengden til 1 terning fiskebuljong (er det 1/2 liter, tro?).

Noen poteter i terninger er bra å ha i. Så hiver du oppi en boks tomater, og gjerne litt fløte eller melk. Salt, pepper og det du måtte ønske av krydder, Jeg bruker koriander, litt garam masala og gurkemeie.

Fisken legger du i terninger på toppen når grønnsakene begynner å bli møre, den skal jo bare trekke noen få minutter. Jo mer væske, jo mer suppelik blir den. Vi pleier å forvandle den til fiskegryte noen ganger. Da kan du slenge oppi en neve eller to med ris etter at du har hatt oppi væsken.

Ble du noe klokere av dette? Hehe...

- nanna

Jeg laga større porsjon da, tenkte vi kunne ha i to dager. Nå er det ikke nok til ei dessertskål en gang. :-/

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60092-raglan/#findComment-259743
Del på andre sider

Lei av torsk? ;-)

Fikk den av nanna i går, bare klipper og limer litt:

1-2 gulrøtter, litt sellerirot, 1 løk, 3 fedd hvitløk - kuttes fint og freses i litt olje. Kan også bruke andre rotgrønnsaker. Hiv oppi vann som tilsvarer mengden til 1 terning fiskebuljong (er det 1/2 liter, tro?).

Noen poteter i terninger er bra å ha i. Så hiver du oppi en boks tomater, og gjerne litt fløte eller melk. Salt, pepper og det du måtte ønske av krydder, Jeg bruker koriander, litt garam masala og gurkemeie.

Fisken legger du i terninger på toppen når grønnsakene begynner å bli møre, den skal jo bare trekke noen få minutter. Jo mer væske, jo mer suppelik blir den. Vi pleier å forvandle den til fiskegryte noen ganger. Da kan du slenge oppi en neve eller to med ris etter at du har hatt oppi væsken.

Ble du noe klokere av dette? Hehe...

- nanna

Jeg laga større porsjon da, tenkte vi kunne ha i to dager. Nå er det ikke nok til ei dessertskål en gang. :-/

Takk skal du ha. Klippet og limte litt jeg og. Skal prøve den engang faktisk.

Jeg er lei av fersk torsk ja.

Vi hadde det i dag, og det er så lapt og dødt i smaken. Smeltet smør med salt og gressløk, men like tamt var det.

Neste gang, og gangen etter der, og gangen etter der igjen skal jeg salte på den ;-))

Køyer nå - skal på tidligvakt dessverre

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60092-raglan/#findComment-259754
Del på andre sider

Gjest retvizan

Takk skal du ha. Klippet og limte litt jeg og. Skal prøve den engang faktisk.

Jeg er lei av fersk torsk ja.

Vi hadde det i dag, og det er så lapt og dødt i smaken. Smeltet smør med salt og gressløk, men like tamt var det.

Neste gang, og gangen etter der, og gangen etter der igjen skal jeg salte på den ;-))

Køyer nå - skal på tidligvakt dessverre

Ok, køyer jeg også, mye å gjøre i morgen!

Nattaklemz :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60092-raglan/#findComment-259760
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...