Gå til innhold

Villavent varmegjenvinningsanlegg


Gjest AsgeirT

Anbefalte innlegg

Gjest AsgeirT

Kjøpte hus i desember som er 10 år gammelt og har Villavent ventilasjonsanlegg. Glemte å spørre eieren noe særlig hvordan det funker.

Kjøkkenventilatoren har min., normal og max hastighet. Samt lukket og åpent spjeld. OG en knapp under på/av for hele greia. Motoren står på loftet og nesten alle rom har ventilluke i taket.

Kan noen fortelle meg hva en gjør når det er kaldt ute og en vil ha det varmt inne og når det er varmt ute og en vil ha det kaldt inne (hvis det også kan fungere som aircondition).

Vi hadde et jævlig høyt strømforbruk i vinter. Mulig at vi gjør noe galt.

Og er det noe filter som bør skiftet (mener husselger nevnte noe om dette) i såfall hvor ofte og hvor får en kjøpt dette.

Og til slutt, hva koster en ny kjøkkenventilator fra Villavent? Vi vil skifte den fordi den er så stor og gammeldags. Hvem fører dette merket, for det må vel være dette merket for å fungere på resten av utstyret?

Håper noen gidder å svare, da blir jeg veldig glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Asgeir,

Hvis du ser på denne siden, finner du informasjon om VillaVent:

http://www.villavent.no/villaven/villavent.nsf/index?OpenPage

Jeg vil anta at det letteste er å notere ned model-nummeret på det som er installert i huset deres, og ringe og spørre om de kan sende deg en manual.

Jeg vil anta at det finnes for mange modeller til at noen her på DOL kan fortelle deg med sikkerhet hvordan din modell fungerer.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...