Gå til innhold

Å skrive en klage på oppdragsgiver


spirito

Anbefalte innlegg

Ok, her er saken:

Person A har engasjert meg. Lønna ble avtalt på forhånd. Så kommer A i ettertid og mener jobben ikke ble gjort godt nok (jeg fikk alt for kort frist på å øve, hans feil..).

Han vil gi meg mye mindre lønn enn avtalt.

Min arbeidsgiver og A's sjef, B, sier at selvfølgelig skal jeg ha betalt som avtalt, og ber meg skrive en skriftlig klage på A.

A er igrunnen veldig vanskelig å samarbeide med, og det foreligger ange klager på han. Min er bare den siste de trenger for å få han sparket.

Ved å skrive klagen, mister A, og dermed kanskje også jeg, jobben.

Men A får sparken allikevel, det tar bare litt lenger tid hvis jeg ikke hjelper til. Og jeg vil heller stå på B's side, da kan det jo hende jeg får flere jobber. Men det er mulig at A sverter ryktet mitt hvis jeg legger inn en klage på han.

I tillegg til dette med lønna, har A også skrevet kjøregodtgjørelse for ganger som han har sittet på med meg til jobben. Disse datoene er selvfølgelig B svært interessert i, men jeg vet liksom ikke om jeg vil angi det, det har jo egentlig ikke noe med meg å gjøre?

Hva skal man gjøre i en sånn sak?

Skal jeg legge inn en klage på A og håpe på at B engasjerer meg når A får sparken?

A er ganske sur på meg, så jobben min er muligens tapt allikevel.

Det skal sies at A er en dritt og at alle vil ha han langt vekk. Det kan jo jeg gjøre noe med...

Hva skal jeg klage på? Bare lønna, eller alle de andre tingene som han har gjort?

Fx at han ringer dagen før og sånn og skal ha meg til å jobbe, og blir sur når jeg har avtale med andre (jeg er en slags frilanser)...

Fyren er en idiot, og det beste ville jo vært om han kunne bli sparka, mens jeg kunne få beholde min jobb *sukk*

Skjønner?

Tuuusen takk til dere som svarer!

Jeg er *litt* rådløs nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig kinkig situasjon. Jeg tror jeg ville forsøkt å tenke etter hva jeg kunne stå for overfor dem begge, samtidig, tenk over hva du ville si hvis de begge var i rommet. Ikke la deg presse av B til å være "bærer" av informasjon de egentlig burde fremskaffet selv men syns er ubehagelig.

mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den opprinnelige m&m

Er det slik at hvis du IKKE klager, så får du mye dårligere lønn? I såfall må du selvsagt klage.

Du kan vel skrive og forlange den avtalte lønna, og begrunne hvorfor du ikke kan finne deg i å få dårligere betalt - uten å skrive den som en generell klage på A? Du forholder deg til den konkrete avtalen du har med A, og skriver klagen til ham, med kopi til B. Så får B gjøre hva han vil i forhold til det.

Jeg synes ikke du skal blande deg borti kjøregodtgjørelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...