Gå til innhold

verdensbanken?


Gjest uvitende om dette

Anbefalte innlegg

Gjest uvitende om dette

Hva er egentlig det? Føler meg helt tulling som ikke veit det, har lest 100 aviser, men det står jo kun om demonstrantene og hva politiet skal gjøre osv.

Men hva går dette møtet ut på? Hva demonstrer de mot? Hva i huleste er "Verdensbanklen"?

Dette er seriøst og grunnen til at jeg spør her er fordi jeg ikke gidder å drite meg ut på jobben!

kan noen forklarer litt her?

På forhånd takk, og ikke le! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her finner du info om Verdensbanken:

http://web.worldbank.org/WBSITE/EXTERNAL/EXTABOUTUS/0,,pagePK:43912~piPK:36602,00.html

Demonstrasjonene begrunnes dels i at Verdensbanken oppfattes å forsterke de problemene den er satt til å løse, og dels i at man er motstander av det kapitalistiske system, og dels i at man bare er motstander og demonstrant og ikke har bedre å gjøre. Det er vel de som motiveres av det siste som skaper all fuzzen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del rike pamper som bor på luksushoteller rundt om i verden, fester og fråder i god mat og drikke, mens de holder møter for å finne ut hvordan de redder folk fra fattighetsproblemer.

Det er vel enkelte som synes det er for ille at disse gutta bruker så mye penger samtidig som de diskuterer velstandsproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest osiris

Mye av motstanden mot Verdensbanken og IMF (Verdens Pengefond) skyldes at de har satt helt spesielle krav til et land for å gå inn med penger. Det er blant annet slik at Malaysia nå har sagt nei til mer støtte på grunn av at de må bygge ned sin velferd for å kunne få penger fra verdensbanken og IMF.

Kravene går ut på at regjeringene må kvitte seg med statlig eiendom, må privatisere og liberalisere i et tempo som er satt av Verdensbanken og IMF. På grunn av dette er det mange som ønsker kommunismen gjeninnført i Russland for da hadde de iallefall mat og arbeid. Nå har de bare nød....... Verdensbanken og IMF HAR endret seg, men ikke nok. De vil fortsatt styre de fattige. Men Conan, jeg regner med at du hiver deg over dette innlegget og hetser meg på grunn av det jeg ahr skrevet, men jeg har IKKE skrevet at kommunismen er bra. Det jeg sier er at det enkelte land må selv kunne bestemme sitt tempo for å gjøre ting, eventuelt hva de skal gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...