Gå til innhold

Bør det innføres dødstraff for...


SierDuDet

Anbefalte innlegg

..inkompetente dommere? Eller i det minste burde de kanskje tas fra sitt dommerverv?

Personlig digger jeg av Korea gikk videre i går, og at Italia røk ut, men jeg finner det usmaklig at de røyk ut regrett pga en dommer som burde vært henrettet.

Det er trossalt for ille når dommeren er det ene lagets viktigste mann.

Italia er heller ikke det eneste laget som har blitt regelrett bortdømt under dette VM og jeg kan forstå at den italienske landslagssjefen lurer på om det rett og slett er vedtatt av dommerne at Italia skulle UT, jo raskere jo bedre.

De har trossalt blitt bordømt noe helt uten sammenligning i dette VM.

Jeg tror det var Dagbladets sportsredaktør som i går hadde et forslag om at fotballspillere burde bruke kondomdrakt for at det skulle være enklere for dommerne å se om spillere ble dratt ned, osv.

Personlig liker jeg ikke dette forslaget da jeg tror at det vil se forjævlig ut med 22 spillere som løper rundt på banen i kondomdrakter, og jeg tør ikke engang tenke på hvordan en tribune fyllt til randen med 50000 koreanere ville sett ut dersom alle hadde skaffet seg landslagetss kondomdrakter, men noe bør utvilsomt gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dessuten var det selvsagt på Tirsdag at de røk ut, men pga en syk døgnrytme visste jeg ikke bedre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa!! Italias lag i kondomdrakt, det hadde vært noe. Selv gidder jeg ikke å se på VM mer, etter at snadder-gutta fra Italia røk ut!

mh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Udugelige dommere bør straffes med noe tilnærma dødsstraff. Italia - Korea dommer'n var spesielt ille, det gjorde IKKE saken bedre at jeg heia som gal på Italia. Men du SDD, det er da flere dommere under sånne kamper, hvorfor griper de ikke inn i sånne tilfeller? Er det en sånn "stick together" mentalitet ute og går her?

Dæver'n, nå MÅ jeg få finger'n ut hvis jeg skal få gjort noe i dag!!

Løpe----->post---->bank----->butikk.....*PES*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Udugelige dommere bør straffes med noe tilnærma dødsstraff. Italia - Korea dommer'n var spesielt ille, det gjorde IKKE saken bedre at jeg heia som gal på Italia. Men du SDD, det er da flere dommere under sånne kamper, hvorfor griper de ikke inn i sånne tilfeller? Er det en sånn "stick together" mentalitet ute og går her?

Dæver'n, nå MÅ jeg få finger'n ut hvis jeg skal få gjort noe i dag!!

Løpe----->post---->bank----->butikk.....*PES*

Du har helt rett, og akkurat i denne kampen skulle man helt klart tro at dommeren og linjedommerne sammarbeidet på det sterkeste om å få Italia ut av VM.

Ikke rart Italia-gutta hintet om korrupsjon på høyt nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Du har helt rett, og akkurat i denne kampen skulle man helt klart tro at dommeren og linjedommerne sammarbeidet på det sterkeste om å få Italia ut av VM.

Ikke rart Italia-gutta hintet om korrupsjon på høyt nivå.

Det er til å grine av:

Fem domslut som skakade Italien - kommer du ihåg:

Italien-Kroatien 1-2

Domare: Graham Poll, England

Vid ställningen 0-0 trodde Christian Vieri att han i den 50:e minuten hade ordnat sitt tredje mål i turneringen, men det dömdes bort på grund av offside.

Kroatien hade vänt 0-1 till 2-1 och gruppspelsmatch två var inne på stopptid. Italien jagade kvittering och Filippo Inzaghi stressade fram ett misstag av målvakten Pletikosa, men 2-2-kvittering dömdes bort. Orsak: Offside.

Mexiko-Italien 1-1

Domare: Carlos Simon, Brasilien

Filippo Inzaghis får sin andra stora chans i matchen redan i den 13:e minuten, men 1-0-målet döms bort på grund av offside.

I stället för 1-0 hade Mexiko ordnat ett ledningsmål. Då kvitterade Montella. Men - igen - viftade linjemannen med flaggan och lobben i den 64:e minuten dömdes bort.

Sydkorea-Italien 2-1

Domare: Byron Moreno, Ecuador

Italien hade tappat en 1-0-ledning, sett Seol Ki-Hyeon ordna 1-1 och förlängning. Tretton minuter in i Golden Goal-dramat fälldes (?) Totti djupt i Sydkoreas straffområde och skrek efter straff - men domare Moreno gav Totti ett andra gula kort och visade ut den offensiva spelaren.

(Aftonbladet)

Litt svensk karakteristikk av Moreno:

Och framförallt, var det fan själv som flög i Byron Moreno, fotbollsdomaren från Ecuador med diktatorisk uppsyn och visselpipan på pekfingret som en vigselring? Djävulen med horn och svans? Eller bara en representant för Fifa som, sådär i förbigående, fällde en kommentar om hur tråkigt det vore om Korea blev utslaget ur VM, samma dag som det andra värdlandets lag lämnade turneringen?

(Aftonbladet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er til å grine av:

Fem domslut som skakade Italien - kommer du ihåg:

Italien-Kroatien 1-2

Domare: Graham Poll, England

Vid ställningen 0-0 trodde Christian Vieri att han i den 50:e minuten hade ordnat sitt tredje mål i turneringen, men det dömdes bort på grund av offside.

Kroatien hade vänt 0-1 till 2-1 och gruppspelsmatch två var inne på stopptid. Italien jagade kvittering och Filippo Inzaghi stressade fram ett misstag av målvakten Pletikosa, men 2-2-kvittering dömdes bort. Orsak: Offside.

Mexiko-Italien 1-1

Domare: Carlos Simon, Brasilien

Filippo Inzaghis får sin andra stora chans i matchen redan i den 13:e minuten, men 1-0-målet döms bort på grund av offside.

I stället för 1-0 hade Mexiko ordnat ett ledningsmål. Då kvitterade Montella. Men - igen - viftade linjemannen med flaggan och lobben i den 64:e minuten dömdes bort.

Sydkorea-Italien 2-1

Domare: Byron Moreno, Ecuador

Italien hade tappat en 1-0-ledning, sett Seol Ki-Hyeon ordna 1-1 och förlängning. Tretton minuter in i Golden Goal-dramat fälldes (?) Totti djupt i Sydkoreas straffområde och skrek efter straff - men domare Moreno gav Totti ett andra gula kort och visade ut den offensiva spelaren.

(Aftonbladet)

Litt svensk karakteristikk av Moreno:

Och framförallt, var det fan själv som flög i Byron Moreno, fotbollsdomaren från Ecuador med diktatorisk uppsyn och visselpipan på pekfingret som en vigselring? Djävulen med horn och svans? Eller bara en representant för Fifa som, sådär i förbigående, fällde en kommentar om hur tråkigt det vore om Korea blev utslaget ur VM, samma dag som det andra värdlandets lag lämnade turneringen?

(Aftonbladet)

Det er flaut, rett og slett.

Kan ikke fatte at disse dommerne kan klare å se seg selv i speilet etter å ha driti seg ut stort for.. tja.. hvor mange millioner eller milliarder mennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...