Gå til innhold

Kan jeg ta kopier


Nyco

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De fleste postkontorer har sluttet med dette, men kjenner du noen på ditt lokale postkontor som vil gjøre deg en tjeneste, så går det fint med kopier derfra!

KOmmer an på hva apirene skal brukes til, hvor offisiell stempling du må ha. Til vanlige søknader holder det med stempel og signatur fra et hvilket som helt statlig / offentlig kontor, som en videregåede skole, et kommunalt kontor, osv osv.

Noen ganger kreves det stempel fra politimyndighet osv.

Hvis det ikke står at kopiene skal være attesterte, kan du levere uattesterte kopier og skrive at originalene vil bli tatt med på intervju / ved oppmøte osv (avhengig av hva du skal bruke det til).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste postkontorer har sluttet med dette, men kjenner du noen på ditt lokale postkontor som vil gjøre deg en tjeneste, så går det fint med kopier derfra!

KOmmer an på hva apirene skal brukes til, hvor offisiell stempling du må ha. Til vanlige søknader holder det med stempel og signatur fra et hvilket som helt statlig / offentlig kontor, som en videregåede skole, et kommunalt kontor, osv osv.

Noen ganger kreves det stempel fra politimyndighet osv.

Hvis det ikke står at kopiene skal være attesterte, kan du levere uattesterte kopier og skrive at originalene vil bli tatt med på intervju / ved oppmøte osv (avhengig av hva du skal bruke det til).

Det er kopier av vitnemål (ettersending) til høyskole, og jeg tror nok de må stemples.

Det hadde vært så kjekt med posten for da slipper jeg suse rundt i hele byen for å få de kopiert og stemplet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre, posten sine er ikke godkjente lenger, til ditt bruk, pga. at de ikke lenger er statlige, men et BA.

Jeg trengte selv en attestert kopi av legitimasjon for noen dager siden, og troppet opp på politistasjonen. Men nei, der kunne de kun ta en attestert kopi av passet mitt :-( De hensviste meg videre til tinghuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kopier av vitnemål (ettersending) til høyskole, og jeg tror nok de må stemples.

Det hadde vært så kjekt med posten for da slipper jeg suse rundt i hele byen for å få de kopiert og stemplet.

På biblioteket kan du få attesterte kopier. Eller på AETAT. Det var ihvertfall dit vi henviste de som trengte attesterte kopier da jeg jobbet på posten i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På biblioteket kan du få attesterte kopier. Eller på AETAT. Det var ihvertfall dit vi henviste de som trengte attesterte kopier da jeg jobbet på posten i fjor.

Jeg gikk til A-etat :0) De er jo saksbehandlerne mine også, og veldig statlige, så det burde vel være greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...