Gå til innhold

Tjene penger ved siden av attføring


Gjest Windsong

Anbefalte innlegg

Gjest Windsong

Jeg stør på attføring (den minste utbetalinga som man får før man fyller 20) og lurer på hvordan mulighetene for å tjene penger i tillegg er.

For det første har jeg relativt store boutgifter, men kan ikke få bostøtte fordi jeg ikke bor langt nok hjemmenfra. I tillegg er jeg helt avhengig av fysioterapi pga kroniske nakkeproblemer relatert til synshemming. Dette er dyrt, og jeg får det ikke refundert lenger fordi reglene er blitt forandra (sukk).

Derfor kunne jeg tenke meg å ta en liten jobb ved sidan av skolen (vgs.), for å tjene litt ekstra til disse utgiftene. Ville derfor satt pris på litt info om mulighetene for dette. Hvor går f.eks. grensa på hvor mye man kan tjene?

Er veldig takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Tror du kan tjene inntil 1/24 G (ca.2000 kroner?) pr mnd før attføringen reduseres. Les mer på www.aetat.no

Husk å gi melding til aetat hvis du får inntekt, selv om det er under 1/24 g pr mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Husk å gi melding til aetat hvis du får inntekt, selv om det er under 1/24 g pr mnd.

Takk for svar!

Men hva mener man med disse G-ene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...