Gjest Nygift Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Mannen min har i et halvt års tid slitt med angst for hjerteproblemer. Han fikk kraftig hjertebank og høy puls om natten etter litt alkohol og stort matinntak, han ble svimmel, og han har vært slapp en lengre periode. Legen mener han har angst. Av og til får han influensasymptomer, med verking i muskler og ledd og slapphet/trøtthet. Dette varer noen dager. Dette oppstår ca 2 ganger pr måned, og har blitt mer hyppig siste tiden. Han er plaget med dobbeltslag, uro og nattesvette innimellom. Denne gangen målte han feberen, noe han ikke har gjort før, og det viste seg at temperaturen steg til over 38 grader om kveldene, slik har det vært hele uken. Da antar vi at han også har hatt litt feber de andre gangene han har hatt disse symptomene, siden han har følt at symptomene har vært helt like. Han tok EKG i Januar. Det var normalt. Nå leser jeg at man etter et hjerteinfarkt kan få "feber" på rundt 38 grader etterhvert, og at ikke EKG alltid oppdager et infarkt. Faren hans døde av hjerteinfarkt i påsken, han hadde også tatt EKG uten at de oppdaget noe unormalt. (Han ble 73 år). Mannen min er bare 34 år. Problemene til mannen min begynte FØR faren hans døde, men forsterket seg etter at han døde. Nå begynner jeg og mannen min å bli bekymret for at han likevel kan ha /hatt hjerteinfarkt, pga. denne feberen som har vart hele uken....... Hva mener du, er det grunn til bekymring? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/60369-feber/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Svar til Feber. Feberreaksjonen i forbindelse med et hjerteinfarkt er som regel kortvarig (mindre enn 3-4 dager). Det er sjelden vi ser lengrevarig temperaturøkning, hvis det da ikke tilkommer en annen komplikasjon (f.eks. en reell infeksjon, ofte lungebetennelse). Den historien du forteller om din manns symptomer er lite suspekt på at det er hans hjerte som er årsaken til plagene. Hvis temperaturene dere måler er eksakte, vil man nok måtte lete i andre organsystem etter grunnen.Jeg går ut fra at han er vurdert med henblikk på en eventuell pågående infeksjon, og at også andre tilstander som kan gi såpass langvarige og objektiverbare (?) symptomer er gått gjennom.Det kan godt være grunn til at dette bør revurderes, og jeg synes dere skal ta det opp med hans lege på ny, og uten at dere ensidig skal fokusere på at hjertet skal være årsak. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/60369-feber/#findComment-265789 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.