Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Takk for svar, selv om jeg må si å ikke ha blitt så mye klokere.....

Hva er grunnen til at det ikke forskes på dette? Blir det ikke ansett som viktig nok?? Er det ikke livstruende nok??

Det at det er en liten andel som har bakterielt betinget prostatitt, kan jo ikke være en "sovepute" for legene..... de som har det (og jeg har fått inntrykk av at det er flere enn dere tror!!!) må leve med voldsomme smerter hele livet...!!!!

-Hvis man har prostatitt besvær som ikke er bakterielt betinget - hva da? Finnes det ikke håp i det hele tatt, da....?? Skjønner jo at antibiotika ikke kan hjelpe da.... Men, så fryktelige smerter som dette kan medføre - så er det lissom ikke håp om å kunne finne en beh.metode....?? Jeg vil faktisk påstå at smertene på sitt verste er invalidiserende... eller som man sier på engelsk, disabling! Det er jo helt utrolig at man i 2002 ikke kan klare å komme frem til en metode som i allefall er smertestillende!!

Beklager om jeg virker litt krass nå - men dette provoserer meg så vanvittig - og da klarer jeg ikke å holde inne med det!!

Høres jo bra ut at det er fokus på dette ved kongresser etc, men for meg blir det litt sånn - "det blir nok med praten"?!

Hva er det som skal til for å få norske leger/legestanden til å ta dette problemet på alvor - legge ned litt resursser i forskning og utvikling??

Vi er i allefall beredt til å kjempe for dette - vi er ferdige med å sitte med hendene i fanget og godta!!

Er det forøvirg noen som har erfart bedring ved hjelp av alternativ behandling??

På forhånd takk!

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60393-prostatitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trygve Talseth, Urolog

Jeg forstår godt at du er fortvilet. Både jeg, alle andre urologer og samtlige leger vet at de som går med kroniske bekkensmerter har et fryktelig liv. - Du skriver at det er helt utrolig at man i 2002 ...

Det er ikke bare når det gjelder denne sykdommen at vi vet lite og forstår lite om årsaken. Det er dessverre mange mennesker med kroniske plager hvor vi ikke kan gjøre annet enn å lindre med smertestillende og lignende medisiner.

- Jeg tror at noe av soveputen ligger i selve navnet. Det er ikke lenge siden at alle plager med vannlating hos menn ble kalt "prostatisme" - altså at årsaken alltid var prostata. I altfor mange år har alle smerter i bekkenet hos mannen blitt kalt "prostatitt" som betyr betennelse i prostata. Bare det at vi i de senere årene forsøker å finne ulike årsaker til kroniske smerter i bekkenet hos mannen er et skritt på veien.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60393-prostatitt/#findComment-264704
Del på andre sider

Gjest ToneG

Jeg har hatt prostatitt i to år Har prøvd spesialister i alle rettninger men ble ikke noe bedre av det.Men så prøvde jeg akupunktur og urtemedesiner ble nesten bra etter en mnd. behanling hos Alternativ helseklinikk a/s Molde Tlf.71215352

æ

Hei,

Tusen takk for at du delte den erfaringen med oss. Kanskje kan det være veien å gå - det er jo uansett verdt et forsøk!

Ønsker deg lykke til videre!

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60393-prostatitt/#findComment-266046
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...