Gå til innhold

skattepengene...noen som har peiling?


Gjest Pusen

Anbefalte innlegg

Gjest Pusen

Sitter her å venter på at skattepengene mine skal dumpe inn på konto og var lykkelig viten om at jeg kom til å få ca 9000 kr igjen. Så kom det er brev i posten som gjorde meg litt forvirret. Det stod skatteoppgjør 2001 og alt jeg har tjent osv. Til slutt stod der til gode 6647 kr. Betyr dette at jeg bare vil få igjen 6647 og ikke ca 9000 etter det jeg reknet ut jeg ville få pga av kjøring til jobben og slik??? Noen andre som har fått slikt brev??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det brevet der har vi jo fått for lenge siden!? Hvorfor får ikke du det før nå?

Jeg har visst lenge hva jeg skal få igjen, jeg, men det er altså nå skatteligningen legges ut offiselt av skatteetaten.

Du har kanskje regnet feil, eller så har ikke ligningsmyndighetene godtatt alle fradragene dine. Det ser du vel på summen av postene i brevet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pusen

Det brevet der har vi jo fått for lenge siden!? Hvorfor får ikke du det før nå?

Jeg har visst lenge hva jeg skal få igjen, jeg, men det er altså nå skatteligningen legges ut offiselt av skatteetaten.

Du har kanskje regnet feil, eller så har ikke ligningsmyndighetene godtatt alle fradragene dine. Det ser du vel på summen av postene i brevet?

Hva mener du med det?:

"Du har kanskje regnet feil, eller så har ikke ligningsmyndighetene godtatt alle fradragene dine. Det ser du vel på summen av postene i brevet?"

Det stod ikke så mye i brevet. Bare formue, trygdeavgift, og tilgode med tallene bakom. Det var det eneste som stod der.

Har heller ikke fått noe annet brev om hvor mye jeg vil få tilbake.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som har sendt forenklet selvangivelse vil få et sånt brev i løpet av de nærmeste dagene.

Og ja, det betyr at du får igjen 6647 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det brevet der har vi jo fått for lenge siden!? Hvorfor får ikke du det før nå?

Jeg har visst lenge hva jeg skal få igjen, jeg, men det er altså nå skatteligningen legges ut offiselt av skatteetaten.

Du har kanskje regnet feil, eller så har ikke ligningsmyndighetene godtatt alle fradragene dine. Det ser du vel på summen av postene i brevet?

Nå blander du sammen utkastet til selvangivelse du fikk tilsendt i april, og selve ligningen. Ligningen foreligger idag. Du vil få et brev av samme typen som Pusen har fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med det?:

"Du har kanskje regnet feil, eller så har ikke ligningsmyndighetene godtatt alle fradragene dine. Det ser du vel på summen av postene i brevet?"

Det stod ikke så mye i brevet. Bare formue, trygdeavgift, og tilgode med tallene bakom. Det var det eneste som stod der.

Har heller ikke fått noe annet brev om hvor mye jeg vil få tilbake.....

Se hva Atene skriver til meg. Jeg mente ligningsutkastet som alle skal ha fått i våres.

Du kan se om du finner noe mer info på http://www.skatteetaten.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener du med det?:

"Du har kanskje regnet feil, eller så har ikke ligningsmyndighetene godtatt alle fradragene dine. Det ser du vel på summen av postene i brevet?"

Det stod ikke så mye i brevet. Bare formue, trygdeavgift, og tilgode med tallene bakom. Det var det eneste som stod der.

Har heller ikke fått noe annet brev om hvor mye jeg vil få tilbake.....

PS! Du har anledning til å klage på vedtaket, dersom du mener det er feil. Feil forekommer jo! Fristen for å klage er satt til 10.august iflg.nettsidene til skatteetaten.no.

Regn over alt en gang til, ta frem alle papirer og kladden du (forhåpentligvis) har fra selvangivelsen, og sjekk at du har de riktige tallene. Skattetaten har også en skatteberegningskalkulator på sine sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frekkeDaisy

Alle som har sendt forenklet selvangivelse vil få et sånt brev i løpet av de nærmeste dagene.

Og ja, det betyr at du får igjen 6647 kroner.

Får man ikke pengene før man har fått det brevet da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man ikke pengene før man har fått det brevet da eller?

Begge deler sendes ut omtrent samtidig, så det kommer an på skatteetatens utbetalingstempo, banken og postvesenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man ikke pengene før man har fått det brevet da eller?

Det kan godt hende pengene kommer først eller samtidig med brevet. Postgangen og hvor kjappe de er med å overføre pengene, kan variere litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med det?:

"Du har kanskje regnet feil, eller så har ikke ligningsmyndighetene godtatt alle fradragene dine. Det ser du vel på summen av postene i brevet?"

Det stod ikke så mye i brevet. Bare formue, trygdeavgift, og tilgode med tallene bakom. Det var det eneste som stod der.

Har heller ikke fått noe annet brev om hvor mye jeg vil få tilbake.....

Jeg fikk to ark tilsendt, totalt fire sider. På den ene siden står alle postene spesifisert. Kan du ha glemt å å føre opp reiseutgiftene da du sende likningsutkastet til likningskontoret, evt da du godkjende pr internett eller tlf.? Du skal dessuten ikke ha igjen alle reiseutgiftene, men 28% av disse, og så er det nok en stor egenandel (kan ikke alt om dette, da jeg bor i gangavstandd til jobben....).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...