Gå til innhold

Should I stay or should I go....?


magnolia

Anbefalte innlegg

For ca et halvt år siden ble jeg sammen med en gutt som i dag er min samboer. Det har kanskje gått litt for fort mellom oss, men nårjeg flyttet til han føltes det rett. Han har en spesiell jobb hvor han jobber 14 dager i strekk døgnet rundt, så vi ser ikke mye til hverandre. Trodde dette ikke skulle bli noe problem i og med at jeg både jobber og går på skole. Men nå sitter jeg her da og er mer ensom enn jeg noen gang har vært. Kjenner ikke mange her, og det blir stort sett til at jeg sitter ensom hver eneste kveld og helg når han jobber. Vet at jeg burde skaffe meg venner og komme meg ut litt, men jeg savner å ha noen rundt meg, noen å komme hjem til, noe å legge meg med og stå opp med og dele gleder og sorger med. I løpet av jobbperioden hans bygger jeg opp en så pass stor frustrasjon at det blir mye krangling når han er hjemme. Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre. Føler ikke at jeg kan be han skifte jobb, jeg vet jo hvor godt han trives. Burde jeg bare "stikke"?

PS Jeg elsker han over alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du i det hele tatt stiller spørsmålet her om du skal flytte, så er jeg fristet til å svare JA. For hvordan skal du takle de virkelige utfordringene som ligger i være samboere, være gift, ha barn etc i fremtiden, når du ikke orker å være alene i 14 dager (og dere har bare bodd sammen i 6 mnd)?

Kanskje du gjør deg selv en tjeneste ved å flytte nå, og heller bruke tiden alene på å bli voksen, og tenke over hva du gjør neste gang du flytter sammen med noen. Hva du forventer av han som du evt. skal komme til å flytte sammen med, hva du har tenkt å gjøre for selv å utvikle deg til en selvstendig kvinne og ikke en sutrete jente som sitter hjemme å venter på å bli underholdet.

Beklager harde ord, men du spurte om en mening ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer vel i seneste laget, men hvorfor flyttet dere ikke sammen på ditt hjemested isteden? Da hadde du hatt venner (evt familie) i nærheten og det hadde gjort ting så mye lettere for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir livet uten han du elsker overalt? Ser du muligheten til et bedre liv uten han, tviler jeg på at du elsker han overalt.Et forhold trenger tid på å tilpasse seg,om en er borte mye eller ikke.Det er fullt mulig å ha et kjempegodt liv med en mann som er borte 14dager i gangen hvis man bruker "hjemmedagene" til å dyrke kjærligheten til hverandre istedet for å drive den bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei magnolia!

Du har vel som du selv sier blitt etterpåklok, etter at du ble samboer så fort. Men å stikke av fra samboer i all hast, høres ikke gjennomtenkt ut, synes jeg.

Er du motivert for å utforske deg selv ?

Kanskje du kunne forsøke å starte der du er nå, i din vantrivsel, og finne ut av hva du vil. Hvilke muligheter finnes for deg for forbedringer av trivsel? Hva begrenser deg? Ta gjerne samboeren din med på denne gjennomgangen av livssituasjonen din.

Det kan hende du oppdager at pendling ikke behøver å være noe negativt for parforholdet. Men det kan også hende at du vil oppdage at samboeren dominerer deg eller at samboerskap gjør deg mer ensom enn du ønsker. Da bør du overveie å bryte.

Venlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...