Gå til innhold

Kyllingfileer


Gjest Kvinnen

Anbefalte innlegg

Gjest Kvinnen

Jeg har kyllingfileer og lurte på hva jeg skulle lage til middag i dag. Har du noen gode oppskrifter eller råd?

Er ikke så god på matlaging, så det bør være noe enkelt og godt. Men har det meste i huset, så ingredienser er det bra av :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Marihøne

Grill dem og servér ris, baguetter og salat til...

Har du ikke grill kan du steke dem litt i en langpanne først, så legge dem i en ildfast form i ovnen. Strø over litt grønne urter, hakk soltørkede tomater, ananas i biter, og champignon... Hell over en tredel med fløte, og vil du ha det gratinert, strør du en god ost over =)

God middag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjær kyllingfiletene i biter og stek dem i olje eller smør til de blir hvite, og gjerne får litt gyllen stekeskorpe. Hakk purre eller løk og la det surre med. (Tas i fra begynnelsen sammen med kyllingbitene). Så heller du matfløte i panna, tilsetter godt med karry og litt pepper, rører så sausen blir gul og lar det godgjøre seg et par minutter.

Serveres med kokt ris. Hvis du bruker hurtigris lages hele saken på få minutter.

Men det er mye bedre med basmatiris. Jeg bruker å koke den lenger enn anbefalt, og deretter la den stå med lokket på i 5 minutter og så det samme uten lokk. Da blir den helt som på Chinarestaurant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del i biter.

Stek godt og krydre med masse paprikapulver, pepper og litt salt.

Tilsett noen skjeer soyasays og sterk chilisaus de siste to minuttene du steker dem.

Server som tilbehør til salat.

Bruk gjerne Cæsar salat pose (ferdigblanda) som basis og putt oppi tomater, paprika, agurk og ikke minst STEKT BACON.

Ha gjerne litt fetaost og oliven ved siden av + nystekte baguetter.

Kjæææmpegodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke så god på rettskriving heller, ser jeg! "Kyllingfileter" skrives det!

Dette er ikke noe forum for rettskriving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kvinnen

Du er ikke så god på rettskriving heller, ser jeg! "Kyllingfileter" skrives det!

Unnskyld da. Skulle ikke ha skrevet inn i det hele tatt . Og så dumt at du som er perfekt skulle råke å lese akkurat mitt innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...