Gå til innhold

Rødvinsflekker :-(


Gjest Susann

Anbefalte innlegg

Gjest Susann

Filler´n altså!!! Jeg har nettopp kjøpt meg den fine bommulstoppen til 499,-

Så klarer jeg selvfølgelig å søle RØDVIN over hele fronten på genseren!!! :-(

Genseren er selvfølgelig hvit!!!

Prøvde trikset med salt, men det virket jo ikke i det hele tatt, skjønner ikke når det virker?

MEN er det noen som vet hvordan man får fjernet det? Eller er det helt umulig? Hva med klor? Fjerner det rødvin?

Tar i mot alt av lure idéer her!!!!

Takk takk!

Klem, fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dynk den i masse flekkfjerner!!! Det er kjempeviktig at du ikke lar den tørke, vask den med en gang etterpå. Vask den på så varmt den tåler, funker ikke det kan du bruke klor, en svak oppløsning. Jeg brukte klor på en bunadsskjorte en gang, hadde sølt grønn klesfarge på. Satt med q-tip og jobbet, det ble ikke et spor. Da var jeg lett nervøs... sa det aldri til mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susann

Dynk den i masse flekkfjerner!!! Det er kjempeviktig at du ikke lar den tørke, vask den med en gang etterpå. Vask den på så varmt den tåler, funker ikke det kan du bruke klor, en svak oppløsning. Jeg brukte klor på en bunadsskjorte en gang, hadde sølt grønn klesfarge på. Satt med q-tip og jobbet, det ble ikke et spor. Da var jeg lett nervøs... sa det aldri til mamma.

Tja...skulle ha tatt den i vann med en gang før den tørket ja!!!

Men for en gang skyld, (siste gang!) tenkte jeg at jeg skulle høre på de gode rådene fra alle de andre :-( strødde på en halvkilo, minst, med salt, men det hjalp ikke det grann!

Men skal prøve klor-trikset ditt! Takk for tipset!

Skjønner godt du ikke fortalte moren din om bunads-skjorten ;-)

Bra du fikk vekk flekkene! Håper jeg er like heldig!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...