Gå til innhold

Sobril


Gjest elapela

Anbefalte innlegg

Gjest elapela

Jeg har i dag fått Sorbril hos legen min mot min grusomme flyskrekk. Har aldri tatt sånne medisiner før og lurer på en del i forbindelse med dette. Er det noen av dere som har brukt denne medisinen og kan svare meg? Jeg skal reise på jentetur neste helg, men legen sa at jeg ikke kunne drikke alkohol før det var gått 12 timer etter at jeg hadde tatt 1 tabelett. Er det noen som har tatt alkohol sammen med Sorbril tidligere enn dette? Hvordan vil jeg reagere på denne medisinen både MED og UTEN alkohol? Vil jeg bli sløv og trett?? Blir takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar av og til Sobril 15 mg.I går tok jeg det,og ble med jentene på jobben en tur på byen og tok noen øl etterpå.Merket ingenting jeg hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå&da tatt en 10mg Sobril, har også drukket moderat med alkohol noen timer etterpå, merker ingen forskjell, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Kort og godt, det kan være direkte farlig å nyte alkohol tett på inntak av Sobril.

Jeg vil ikke nevne noe skrekkeksempler her men de finnes. Tro meg.

Hvis man tar en Sobril på morgenen, kan man nyte et glass vin eller to om kvelden

uten fare.

Og husk : alle reagerer forskjellig på denne konbinasjonen. De jeg leste om her, tåler vel sannsynligvis mer for kroppen er godt tilvenndt etter en stund.

Men du, elapela som nettopp har fått i forbindelse med flyskrekk, bør være meget påpasselig. Vent til du vet hvordan kroppen din reagerer.

God reise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Windsong

Dette kan sikkert farmasøyten under "Apotekeren" forumet gi deg svar på :-)?

Jeg ville ventet til neste dag sånn for sikkerhets skyld. Sobril får alkoholen til å virke sterkere, og dermed feilberegner man lett. Dette, kombinert med intens varme er absolutt ingen god kombinasjon.

Vi reagerer forsjellig på beroligende medisiner. Selv synes jeg Sobril gjør meg "cool," ikke direkte sløv .Man blir mer lam i toppen så man glemmer angsten etter min erfaring.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Kort og godt, det kan være direkte farlig å nyte alkohol tett på inntak av Sobril.

Jeg vil ikke nevne noe skrekkeksempler her men de finnes. Tro meg.

Hvis man tar en Sobril på morgenen, kan man nyte et glass vin eller to om kvelden

uten fare.

Og husk : alle reagerer forskjellig på denne konbinasjonen. De jeg leste om her, tåler vel sannsynligvis mer for kroppen er godt tilvenndt etter en stund.

Men du, elapela som nettopp har fått i forbindelse med flyskrekk, bør være meget påpasselig. Vent til du vet hvordan kroppen din reagerer.

God reise!

Sobril hører til Oxazepam(virkestoff) og er ment som først og fremst en angstdempende og beroligende medisin.

Sobril har lang virketid i kroppen, det tar ca, en time før virkningen kommer(kropper er forskjellig) og den er "aktiv" ca. 12+ timer virkningstid med forsterket virkning i 4-5 første timer. Sobrilen er ute av kroppen først etter to-tre døgn! Avhengig av dose og hvor mye tabletter som tas selvfølgelig.

Så Sobrilen gir også nedsatt reaksjonsstid osv. Dette står i pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Kan du ikke prøve en Sobril nå i helga, så får du vite hvordan den virker?

2. Sammen med alkohol blir du mer trøtt og sløv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...