Gå til innhold

Ta betalt for kost og losji?


Gjest husverten

Anbefalte innlegg

Gjest husverten

Hei

Min nevø på 18 år skal bo hos oss i 3 mnd., evt. lengre. Han har fått sommerjobb i vår by, og vi har plass til han. Sommerjobben kan bli forlenge fram til jul.

Men så er det spørsmål om han skal betale for seg, evt. hvor mye. Kan noen komme med gode innspill her? Han kommer ikke til å reise hjem i helgene, da foreldrene bor for langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt penger til mat kan du vel forlange, men noe husleie synes jeg nesten blir smålig når det gjelder barna til dine søsken. Diskuter det med foreldrene til nevøen din og hør hva de mener er rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alven

Litt penger til mat kan du vel forlange, men noe husleie synes jeg nesten blir smålig når det gjelder barna til dine søsken. Diskuter det med foreldrene til nevøen din og hør hva de mener er rett?

Enig med Solsikke. Litt penger til mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest santana

Enig med Solsikke. Litt penger til mat.

Guttungen skal jo jobbe, jo. Da kan han også betale litt for seg. 2500-3000 i måneden kanskje, for kost og losji? Det er nok bare en brøkdel av det han kommer til å tjene, og langt billigere enn å skulle betale hybel-leie, strøm, mat og telefon et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alven

Guttungen skal jo jobbe, jo. Da kan han også betale litt for seg. 2500-3000 i måneden kanskje, for kost og losji? Det er nok bare en brøkdel av det han kommer til å tjene, og langt billigere enn å skulle betale hybel-leie, strøm, mat og telefon et annet sted.

2500-3000 syns jeg er aaaaaltfor mye. Han må jo tross alt måtte innrette seg etter dere. Og han er jo veldig nær slekt..

2000 i måneden kanskje. Selv om jeg er rimelig sikker på at mine tanter ikke hadde krevd noe av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest santana

2500-3000 syns jeg er aaaaaltfor mye. Han må jo tross alt måtte innrette seg etter dere. Og han er jo veldig nær slekt..

2000 i måneden kanskje. Selv om jeg er rimelig sikker på at mine tanter ikke hadde krevd noe av meg.

Selv om mine tanter/onkler kanskje ikke ville tatt betalt i en sånn situasjon, ville jeg insistert på å få gjøre opp for meg. Når man jobber og tjener penger er det ingen grunn til å snylte på andre, selv om det er familie. Jeg ville også betalt for meg om jeg hadde bodd hjemme hos egne foreldre etter jeg fylte 18 og jobbet fulltid. Hvorfor skal ikke en voksen person som jobber bidra til fellesskapets utgifter på lik linje med de andre voksne?

Jeg ville hørt med nevøen hva han selv mener er en fornuftig pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Guttungen skal jo jobbe, jo. Da kan han også betale litt for seg. 2500-3000 i måneden kanskje, for kost og losji? Det er nok bare en brøkdel av det han kommer til å tjene, og langt billigere enn å skulle betale hybel-leie, strøm, mat og telefon et annet sted.

Husverten gjør som h*n vil. Men etter min mening er det smålig å ta seg mer betalt enn man trenger når man huser tante/onkelbarnet sitt.

Mine hadde gladelig fått bodd hos oss bare for kosten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en prat med foreldrene til gutten og spør hva de synes. Vi har i alle fall et sånt forhold til våre nevøres og niesers foreldre at det ikke hadde vært noe problem. På den annen side hadde de nok fått bo gratis, men det hadde vært ålreit med litt matpenger da, guttunger i den alderen har det vel med å ete mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...